اقتصاد عربستان 3 درصد آب رفت

به گزارش وبلاگ سروری کیا، اقتصاد عربستان تحت فشار دوگانه از سوی سقوط تاریخی قیمت نفت و همه گیری ویروس کرونا، 3 درصد در سه ماهه اول امسال میلادی کوچک شده است.

اقتصاد عربستان 3 درصد آب رفت

به گزارش گروه مالی وبلاگ سروری کیا به نقل از رویترز، سقوط شدید بخش نفت و ضربه آن به اقتصاد عربستان باعث رشد فراوری ناخالص داخلی این کشور 3 درصد در سه ماهه اول امسال میلادی کوچک گردد. این رقم در سال گذشته میلادی برابر با 1 درصد بود.

اقتصاد عربستان تحت فشار دوگانه از سوی سقوط تاریخی قیمت نفت و همه گیری ویروس کرونا قرار داشته است.

اداره آمار عربستان بیان کرد بخش غیر نفتی این کشور 2.9 درصد رشد نموده در حالی که رقم رشد آن در سال گذشته میلادی برابر با 1.6 درصد بوده است. اما بخش نفتی 11.7 درصد سقوط نموده که بسیار بالاتر از 4.6 درصد ثبت شده در 2020 است.

بخش غیرنفتی و خصوصی عربستان در مرکز طرح محمد بن سلمان ولیعهد این کشور با اسم دورنمای 2030 برای دور شدن اقتصاد عربستان از نفت قرار گرفته است.

فراوری ناخالص داخلی واقعی عربستان 4.1 درصد در سال گذشته میلادی کوچک شد. صندوق بین المللی پول انتظار دارد اقتصاد این کشور 2.1 درصد در امسال رشد کند.

فراوری ناخالص داخلی عربستان 0.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل یعنی پاییز 20200 کاهش یافته که نتیجه سقوط 8.7 درصدی بخش نفت بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اقتصاد عربستان 3 درصد آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد عربستان 3 درصد آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید