البرهان: شورشیان مقادیر زیادی سلاح در اختیار داشتند

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره حوادث روز سه شنبه اظهار داشت نیروهای شورشی مقادیر زیادی سلاح از جمله سلاح های ضد هوایی در اختیار داشتند.

البرهان: شورشیان مقادیر زیادی سلاح در اختیار داشتند

به گزارش، به نقل از الجزیره، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام نمود نیروهای شورشی که ارتش این کشور روز سه شنبه با آن ها در خارطوم، پایتخت سودان درگیر شد مقادیر زیادی سلاح از جمله سلاح های ضد هوایی در اختیار داشتند.

عبدالفتاح البرهان درباره حوادث روز سه شنبه گفت: نیرو های ما برخورد مناسبی با تحرکات شورشیان داشتند، آن ها مقادیر زیادی سلاح از جمله سلاح های ضد هوایی در اختیار داشتند.

البرهان اضافه نمود: کمیته ای برای تحقیق درباره اینکه چه کسی این شورش را برنامه ریزی و اجرا کرد، تشکیل شده است. هر نوع کودتای نظامی را رد می کنیم، زیرا خطری برای همه است.

وی اضافه نمود: پیش از این به سازمان اطلاعات پیشنهاد نموده بودیم که به ارتش سودان ملحق گردد. آنچه رخ داد، برنامه ریزی شده بود و تحقیقات عاملان آن را تعیین خواهد نمود.

رئیس شورای حاکمیتی سودان از آرام شدن اوضاع بعد از تیراندازی میان نیرو های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر داده و اضافه نمود تمام مقر ها تحت کنترل ارتش و نیرو های مسلح قرار گرفته است.

شبکه های عربی ظهر روز سه شنبه، از تیراندازی میان نیرو های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر دادند.

سودان پس از سال ها دست و پنچه نرم کردن با مسائل متعدد مالی، خاتمه توانستند، عمر البشیر را از حکومت کنار بزنند، سودانی ها همچنان نگرانند تا مبادا دیکتاتور دیگری در این کشور قدرت را بدست بگیرد.

لازم به ذکر است، ارتشی هایی که رابطه خوبی هم با عربستان دارند اکنون در سودان قدرت را در دست دارند و مردم این کشور از این بابت ناراحتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "البرهان: شورشیان مقادیر زیادی سلاح در اختیار داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البرهان: شورشیان مقادیر زیادی سلاح در اختیار داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید