انیمیشن فروزن2 صدرنشین اکران
به گزارش وبلاگ سروری کیا، 127 میلیون دلاری که یخ زده 2 در چهار روز نخست اکرانش در امریکا و کانادا کسب کرد، عنوان بهترین افتتاحیه اکران تاریخ را برای یک فیلم انیمیشن در فصلی غیر از تابستان به ثبت رساند.
وصال روحانی| قسمت دوم کارتون بسیار محبوب یخ زده در آغاز اکران در امریکای شمالی با فروش 127 میلیون دلاری صدرنشین جدول اکران سینما ها شد و مجموعه فروش اش در سایر قاره ها هم به 223 میلیون دلار رسید تا آغاز اکران 350 میلیون دلاری را در سطح دنیا به ثبت برساند و افتخاری تازه را نصیب استودیوی قدیمی، ولی پر افتخار و همچنان پیروز والت دیزنی کند.
قسمت اول یخ زده که در سال 2013 به نمایش درآمد، با فروشی 3/1 میلیارد دلاری به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شد و در نتیجه هیچ کس از پیروزیت زیاد قسمت دوم آن نیز در روز های نخست اکرانش و رکوردشکنی اش متعجب نشد. 127 میلیون دلاری که یخ زده 2 در چهار روز نخست اکرانش در امریکا و کانادا کسب کرد، عنوان بهترین افتتاحیه اکران تاریخ را برای یک فیلم انیمیشن در فصلی غیر از تابستان به ثبت رساند.
نسخه جدید یخ زده بهترین افتتاحیه اکران برای یک انیمیشن در ماه نوامبر در تمامی ادوار را هم به دست آورد. آنالیز ها نشان می دهد از تماشاگران هفته نخست قسمت دوم یخ زده، 59 درصد زن بوده اند و در میان آن ها بچه ها زیر 10 سال پرشمارترین تماشاگران آن بوده اند که به 4440 سالن اکران فیلم در امریکای شمالی و بیش از 3 هزار سالن در سایر نقاط رفته اند.
صدرنشین 98 درصدی
افتخار بزرگ تر یخ زده 2 این است که در حدود 98 درصد کشور هایی که به نمایش درآمده، در صدر جدول پرفروش ها قرار گرفته و سرآمد این کشور ها در مناطقی بجز امریکای شمالی، چین بوده است با گیشه ای 53 میلیون دلاری.
بعد از چین باید به دو کشور بزرگ دیگر شرق آسیا یعنی کره جنوبی و ژاپن اشاره نمود که به ترتیب 5/31 و 2/18 میلیون دلار را برای سازندگان فیلم به ارمغان آوردند. بریتانیا با 8/17 میلیون دلار، آلمان با گیشه ای 9/14 میلیون دلاری، فرانسه با درآمد سازی 4/13 میلیون دلاری اش و مکزیک یک سودآفرینی 3/9 میلیون دلاری نصیب سازندگان این فیلم نموده اند.
اندونزی و فیلیپین دیگر بازار های پررونق شرق آسیایی نیز گیشه هایی 3/6 میلیون و 1/6 میلیون دلاری را برای یخ زده 2 به دست آورد و اسپانیا هم گیشه ای 8/5 میلیون دلاری را برای این فیلم فراهم آورد. این در حالی است که یخ زده 2 از فردا (چهارشنبه) تا روز آدینه، در بازار ها و کشور های بالقوه سودآور دیگری مثل ایتالیا، روسیه، استرالیا، یونان، نیوزیلند، شیلی و ونزوئلا هم به نمایـش درمی آید و با توجه به اینکه ایام شیرین و خاطره ساز کریسمس و ژانویه در پیش است، گمان می رود یخ زده 2 حداقل تا اواخر دی ماه سال جاری پرفروش بماند و از آمار قسمت نخست خود فراتر برود.
آن هایی که دیده نشدند
درخشش مالی خیره کننده قسمت دوم یخ زده باعث شد سایر فیلم های تازه به نمایش درآمده چندان دیده نشوند و در مقایسه با این کارتون پرتحرک فروش اندکی داشته باشند و شکست های حرفه ای سنگینی را متحمل شوند.
یکی از آن ها روزی زیبا در همسایگی بود که آن را سونی پیکچرز ساخته است و با اینکه فروش 5/13 میلیون دلاری اش در 3235 سالن در امریکا و کانادا تقریباً برابر با پیش بینی های قبلی بود و رتبه سومی اش در جدول نیز اعتبار آن را بیشتر کرد، اما رسانه ها کاملاً در تسخیر یخ زده بودند و کمتر کسی به کیفیت فنی و غنای هنری روزی زیبا در همسایگی اشاره و آن را تحسین کرد.
آنالیز ها نشان می دهد از تماشاگران هفته نخست این فیلم 53 درصد زن بوده اند و 75 درصد از آن ها 25 سال یا بیشتر از آن سن داشته اند. دیگر فیلم تازه ای که از درخشش یخ زده 2 آسیب دید، 21 پل محصول استودیوی اخیراً مطرح شده STX بود که با گیشه ای 3/9 میلیون دلاری رتبه چهارم جدول درآمدسازان سینما های امریکای شمالی را تصاحب کرد، ولی در 20 بازار و کشور دیگر، مجموعاً بیشتر از 7/2 میلیون دلار پولسازی نکرد.
این آمار و فراز و فرود ها در هفته ای شکل گرفت که فورد مقابل فراری صدرنشین هفته پیش فیلم های امریکای شمالی با گیشه ای 15 میلیون دلاری به رتبه دوم تنزل کرد و بازی با آتش محصول شرکت قدیمی پارامونت نیز با اکتفا به فروشی 6/4 میلیون دلاری در 2760 سالن تحت اختیارش از رتبه چهارم به رده ششم فروافتاد.
دروغگوی خوب و فرشتگان چارلی هم در سرانجام دومین هفته نمایش شان در امریکا و کانادا به ترتیب 7/11 و 9/13 میلیون دلاری شدند و به نظر می آید که دوران رونق شان قبل از اینکه به اوج برسد به سرانجام رسیده است.
منبع: روزنامه ایران
منبع: فرادید