برگزاری همایش روز ملی شعر و ادب فارسی بمناسبت 27 شهریور زادروز استاد محمد حسین شهریار در تبریز

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه روز دوشنبه 27 شهریور مراسم همایش روز ملی شعر و ادب فارسی دردانشگاه تبریز برگزار می گردد، گفت: در جهان رقابت جدی بین شهر های مختلف برای اینکه برای خود یک ویژگی تعریفکنند و از این رهگذر در فضای عمومی جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند در حال شدت گرفتن است.

برگزاری همایش روز ملی شعر و ادب فارسی بمناسبت 27 شهریور زادروز استاد محمد حسین شهریار در تبریز

سید قاسم ناظمی گفت: قطعا یکی از اصلی ترین سرمایه های ما حوزه فرهنگ و هنر است بویژه هنر هایی مانند شعر که ریشهقدیمی دارد.

او اضافه کرد: اثار تاریخی ما برای توسعه کشور در فضا های جهانی فرصت فراهم نموده اند، البته مسئولان ما به مسایل فرهنگی عنایت ویژه ای دارند و سال جاری کوشش داریم از نظر کمی وکیفی برای روز ملی ادب فارسی اقداماتی موثر و در خور داشته باشیم.

او گفت: اولویت اصلی ما این است تا شعر و ادب را بعنوان یک فرصت اجتماعی برای شناساندن جامعه بهدنیا بشناسانیم و باید بتوانیم از این فرصت برای هنر و ادبیات ایران بیشترین بهره را ببریم و در مسئولان این انگیزهرا ایجاد کنیم که برای این روز تمام کوشش خود را بکار گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توضیح داد: قریب به 70 برنامه در این روز خواهیم داشت، برنامه گلباران مزاراستاد شهریار و شاعران و حکیمان در 27 و 28 شهریور به همراه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی، انتشار کتاب ویژه، از برنامه های مهم این روز است.

وبلاگ سروری کیا آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری همایش روز ملی شعر و ادب فارسی بمناسبت 27 شهریور زادروز استاد محمد حسین شهریار در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش روز ملی شعر و ادب فارسی بمناسبت 27 شهریور زادروز استاد محمد حسین شهریار در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید