بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، بیماران کرونایی بعد از بهبودی علائم بالینی باید تست کرونا برای اطمینان از درمان شان را در مراکز بهداشتی بدهند.

بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟

به گزارش خبرنگارویروس کرونا در سال 2019 در شهر ووهان چین به تمام مردم دنیا معرفی و باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای مردم دنیا شده است، به طوری که امروزه در بیشتر کشورهای دنیا موضوع مقابله با بیماری کووید 19 مطرح شده است و کشورها براساس ابلاغیه های سازمان دنیای بهداشت و پروتکل های ملی، اقداماتی را در زمینه کاهش شیوع ویروس کرونا انجام می دهند.

میزان کشندگی ویروس کرونا بسیار کمتر از آنفلوآنزا است، اما متاسفانه سرایت پذیری و بیماری زایی آن چندین برابر است.

جماعتی فوق تخصص ریه و رئیس مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: از نظر علمی وقتی که افراد بهبود پیدا می نمایند باید تست دهند و با منفی بودن جواب آزمایش معلوم گردد که بیماری کرونا درمان شده است.

او اضافه کرد: بعضی از بیماران مبتلا به کرونا نظر پزشک و با توجه به شدت بیماری شان در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه می شوند که در این حالت تست کرونا از این افراد گرفته می گردد.

رئیس مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: بعضی از کارشناسان معتقدند که دو بار باید از افراد بهبود یافته تست کرونا گرفته گردد.

جماعتی گفت: بعضی از افراد هیچ علامت بالینی نداشته اما جواب تست کرونای آنها مثبت است که این بیماران باید حداقل هفت روز در منزل قرنطینه شوند و بعد از آن می توانند از محیط قرنطینه خارج بشوند؛ البته بعضی از افراد با توجه به شرایط مراقبتی تا دو هفته باید در قرنطینه بمانند.

عوارض بیماری کویید-19 در افراد سیگاری است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید