تحلیف رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا زیر باران خوش شانسی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، ژنرال مارک میلی در یک روز بارانی که به گفته دونالد ترامپ برایش خوش شانسی در پی خواهد داشت، به عنوان بیستمین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تحلیف به جا آورده و جانشین ژنرال جوزف دانفورد در این سمت در زمانی پر آشوب برای دولت آمریکا هم در داخل و هم در خارج از این کشور شد.

تحلیف رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا زیر باران خوش شانسی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، جوزف دانفورد، رئیس در حال کناره گیری ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه اداره کننده مراسم تحلیف ژنرال مارک میلی در محل پایگاه موسوم به پایگاه مشترک مه یِر هندرسون در ویرجینیا بود.

در این مراسم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مجموعه ای از مقامهای ارشد دولتش شامل مایک پنس، معاونش و مارک اسپر، وزیر دفاع و روسا و مقامات ارشد نظامی نیز حضور داشتند.

ترامپ در صحبت هایش در این مراسم در حالی که باران در حال باریدن بود به مارک میلی گفت: تو خوش شانس ترین ژنرال در تاریخ خواهی بود چون من همه عمرم شنیدم اگر در یک موقعیت مهم برای شما باران ببارد شما خوش شانس خواهید شد!

ترامپ در ادامه این صحبت هایش به میلی گفت: شما دوست من و مشاور من هستید و شایسته این سمت می باشید و من هرگز در آن تردیدی نداشته ام.

ترامپ خاطر نشان کرد: من اطمینان کامل دارم او با همان درخشندگی و ثباتی که در سراسر دوران کاری برجسته و پرسابقه اش نشان داده وظایفش را انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه هیل، ترامپ همچنین از ژنرال دانفورد نیز به خاطر خدماتش تشکر نموده و گفت، این ژنرال زمانی در یک مراسم اهدای جوایز در سال 2015 در دیدار با او توصیه ای به وی کرد که باعث شد ایده نامزدی برای ریاست جمهوری در او شکل بگیرد.

ژنرال میلی نیز به نوبه خود گفت: من متعهد می شوم که همیشه به شما توصیه های آگاهانه ، روراست و بی طرفانه نظامی خود را منتقل کنم.

مارک میلی اظهار کرد: نیروهای مسلح آمریکا ضمناً وجود چالش های پیچیده در محیط بین المللی، آمادگی خود را حفظ خواهند کرد و ما آماده حفظ صلح و یا در صورت لزوم پیروز شدن در جنگ هستیم. ما خودمان را ارتشی برخوردار از بهترین آموزش و تجهیزات و رهبری در تاریخ بشر می دانیم و دشمنانمان باید بدانند هرگز نباید قابلیت ها، مهارت ها و قدرت رزمی ما را دست کم بگیرند.

ژنرال میلی پیشتر در زمان نشست های کنگره برای تاییدش هشدار داده بود که آمریکا در صورت خروج زود هنگام از افغانستان مرتکب یک اشتباه راهبردی خواهد شد.

او که پیشتر رئیس ستاد کل نیروی زمینی ارتش آمریکا بوده به عنوان یک فرد متفکر و با لحنی بی پرده شناخته شده که به علت برخوردار بودن از شم بالای سیاسی توانسته به صندلی ژنرال شماره یک ارتش آمریکا برسد.

او اکنون با چالش به کارگیری مهارت هایش در مشاوره هی به دونالد ترامپی که در تصمیم های ناگهانی و غیر منتظره مشاوران امنیت ملی و نظامی و وزرایش را به یکباره تغییر می دهد روبه رو است.

ترامپ همچنین بارها با تصمیماتش، ارتش آمریکا را درگیر مسائل سیاسی نظیر موضوع ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک نموده است.

مارک میلی همزمان با مناقشه مربوط به گفت وگوی جنجالی رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئیه با همتای اوکراینی اش و متهم شدن ترامپ به اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با وادار کردن او به انجام تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات، در ازای دریافت یاری های نظامی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گردد.

او اکنون باید کوشش زیادی برای دور نگه داشتن ارتش آمریکا از مسائل سیاسی به دلیل شیوه عملکرد ترامپ و همچنین ارائه مشاوره های بی پرده به این رئیس جمهور آمریکا که با توییتر تصمیمات ناگهانی اش را اعلام می نماید روبرو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحلیف رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا زیر باران خوش شانسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیف رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا زیر باران خوش شانسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید