تلفات ادامه دار ویروس فیفا

به گزارش وبلاگ سروری کیا، فیفادی اخیر که در آن بازی های حساسی هم برگزار نشد اما چند تلفات روی نیمکت مربیگری تیم های ملی داد.

تلفات ادامه دار ویروس فیفا

به گزارش وبلاگ سروری کیا آنلاین، مربیگری در تیم ملی یک شغل پاره وقت است و خوش به حال مربیانی نظیر کی روش که همواره تیم های ملی را برای فعالیت انتخاب می نمایند تا سالی فقط در 8-7مسابقه سرمربی باشند. در فیفادی اخیر اتفاق خاصی نیفتاد و مسابقه حیثیتی یا سرنوشت سازی قرار نبود برگزار گردد اما همین مسابقات نه چندان حساس چند تلفات روی نیمکت مربیگری تیم های ملی داد. پس از برکناری هانسی فلیک از راهنمایی تیم ملی آلمان که نخستین اخراج یک سرمربی در تاریخ 123ساله فدراسیون فوتبال این کشور بود، یک مربی بزرگ دیگر هم به خاطر نتایجش در فیفادی اخراج شد.

پس از برکناری از سمت سرمربیگری تیم ملی پرتغال، حالا سانتوش از سرمربیگری تیم ملی لهستان هم اخراج شده است. درحالی که مارتینس جانشین سانتوش در تیم ملی پرتغال هر 6بازی اش را با پیروزی پشت سر گذاشته، لهستان با فرناندو سانتوش در 5بازی ابتدایی انتخابی یورو2024 فقط 6امتیاز گرفته و در رده چهارم گروه قرار گرفته است و خطر حذف را کاملا احساس می نماید. فشارها روی سانتوش از روزی افزایش پیدا کرد که لهستان در برابر آلبانی هم باخت. سانتوش پس از جام جهانی2022 از نیمکت پرتغال برکنار شد و حالا دومین شغل خود را در 9ماه اخیر از دست داده است.

برخلاف سانتوش، جانشین اسپانیایی او پرتغالی ها را سر شوق آورده است. سرمربی سابق تیم ملی بلژیک توانسته در 6بازی نخست 6پیروزی بدون گل خورده را برای پرتغال به ارمغان بیاورد. در رقابت های مقدماتی یورو2024 تیم ملی پرتغال 9 بر صفر لوکزامبورگ را شکست داد. زیانکار اصلی این مسابقه نه تیم ملی لوکزامبورگ بلکه کریستیانو رونالدو بود که به علت محرومیت فرصت گلزنی در این بازی را از دست داد. او می توانست در این پیروزی پرگل هت تریک یا دبل هت تریک کند. در غیاب او برونو فرناندز 3پاس گل داد و ایناسیو، ژوتا و گونسالو راموس دبل کردند. لوکزامبورگ پیش از این 7گل خورده در 5بازی داشت و در این بازی 9گل در 90دقیقه خورد. این تیم محبوب رونالدو بود و ستاره پرتغالی قبلا 11گل به آنها زده بود.

این یکی ربطی به بازی های ملی نداشت اما اخراج لوران بلان هم در فیفادی رخ داد. باشگاه لیون پیش از این تصمیم داشت سرمربی تیم خود را برکنار کند. نام هایی مثل گرام پاتر هم برای نیمکت این تیم مطرح شد اما این مربی انگلیسی اظهار داشت که هنوز زمان بازگشتش به فوتبال فرا نرسیده است. لیون تحت راهنمایی لوران بلان با کسب فقط یک امتیاز از 4بازی اول لیگ یک در قعر جدول قرار گرفته است.

مصدومیت هایی هم در این مدت رخ داد. مصدومیت پدری یکی از آنها بود که البته پیش از فیفادی رخ داد و او را از بازی های تیم ملی اسپانیا در این مقطع دور نگه داشت. روند بهبودی پدری به خوبی پیش می رود اما او تا حدود یک ماه دیگر دور از میادین خواهد بود تا ریسک به پایین ترین حد برسد.

لاویا، خرید بلژیکی نو چلسی هم که با کلی سروصدا از لیورپول هایجک و از ساوتهمپتون خریده شد، در تمرینات این تیم دچار مصدومیت شد. چلسی حداقل تا 6هفته دیگر نمی تواند روی بازیکن جوان خود حساب کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تلفات ادامه دار ویروس فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات ادامه دار ویروس فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید