توزیع واکسن آنفولانزا در خوزستان همانند سال های قبل است

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: توزیع واکسن آنفولانزا در خوزستان همانند سال های قبل است و هیچ گونه نگرانی در این خصوص نخواهیم داشت.

توزیع واکسن آنفولانزا در خوزستان همانند سال های قبل است

مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: با عنایت به توصیه های بین المللی تصمیمات کمیته علمی کشوری آنفولانزا و با در نظر دریافت شرایط، واکسن آنفولانزا همانند سال های قبل در حال توزیع است و هیچ گونه نگرانی در این خصوص نخواهیم داشت.

او با اشاره به پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اضافه نمود: اولین محموله واکسن آنفولانزا وارد خوزستان شد و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نهاده شد و طی روز های آینده طبق نکات بهداشتی که کمیته علمی آنفولانزا و کرونا در استان تصمیم گیری کردند، شرایط برای مردم مهیا خواهد شد.

احمدی بلوطکی در مورد برنامه های معاونت بهداشتی، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز طوری برنامه ریزی نموده که ابتدا گروه های هدف که شامل 3 گروه بهداشت و درمان، مادران باردار و افراد سالمند هستند، شناسایی نمایند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز توضیح داد: شهروندان مستحضر باشند که اگر پرونده الکترونیکی ندارند، می توانند به نزدیکترین خانه بهداشت در محل سکونت خود مراجعه نمایند و طبق برنامه ریزی، همکاران ما با آن ها تماس می گیرند و در فضای حقیقی و مجازی اطلاع رسانی خواهد شد و مطابق زمانبندی، مراجعه و به صورت رایگان تزریق انجام می گردد.

او ادامه داد: افرادی که در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا هستند، تحت هیچ شرایطی احتیاج به این واکسن ندارند و می توانند پس از 3 الی4 هفته بعد از بهبودی واکسن آنفولانزا را تزریق نمایند.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پاییز، فصل عفونت های تنفسی است که بنابر تخمین پژوهشگران و اپیدمی لوژیست ها، سال دهمی است که انتظار می رود آنفولانزا H1N1 را داشته باشیم.

او اضافه نمود: اولین بارندگی در خوزستان همراه با طوفان رعد و برق حساسیت ها است که در استان علاوه بر آلاینده های هوا، گردافشانی درختان هم هستند که افراد زیادی به درمانگاه ها مراجعه می نمایند بنابراین پیش بینی می گردد پاییز بسیار سختی را در پیش رو داشته باشیم.

علوی در خاتمه توضیح داد: شستن دست ها، استفاده از ماسک و رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی ساده ترین راه برای پیشگیری از ویروس کرونا است که هم ابتدایی و هم بسیار موثر خواهد بود.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع واکسن آنفولانزا در خوزستان همانند سال های قبل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع واکسن آنفولانزا در خوزستان همانند سال های قبل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید