خبرنگاران اولین واکنش عراق به اقدام ترامپ در عفو جنایتکاران بغداد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، بغداد - خبرنگاران - درپی اقدام دونالد ترامپ در بخشیدن چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی آمریکایی بلک واتر که 14 شهروند عراقی را در میدان النسور بغداد به قتل رساندند، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق از دولت کشورش خواست تا برای مقابله با این اهانت به خون عراقیها، وارد عمل شود.

خبرنگاران اولین واکنش عراق به اقدام ترامپ در عفو جنایتکاران بغداد

به گزاش وبلاگ سروری کیا، مختار الموسوی عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق بعداز امروز (چهارشنبه) گفت: تصمیم ترامپ بیانگر نادیده دریافت و کم ارزش شمردن خون عراقی ها است و تاکید می کند که عملیات قتل عراقی ها به دست آمریکایی ها و ویران کردن ساختار زیربنایی عراق از طریق به اصطلاح اشتباه های نظامی، عمدی بوده است و چه بسا به دستور دولت آمریکا صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: وزارت خارجه عراق باید سریع وارد عمل شده و شکایت هایی را به دادگاههای بین المللی غیرآمریکایی تقدیم کند و نیز به دادگاه های ویژه بین المللی درباره تصمیم ترامپ اعتراض کند، زیرا این تصمیم، آمریکایی ها را تشویق و ترغیب می کند که جنایت و قتل بیشتری علیه ملت های دیگر مرتکب شوند.

الموسوی که با سایت شفق نیوز عراق گفت وگو می کرد، خاطرنشان ساخت: اگر دولت عراق وارد عمل نشود، مجلس موضعگیری خواهد کرد و اگر دولت دست روی دست بگذارد، در این تصمیم ترامپ شریک خواهد بود.

برپایه این گزارش، ترامپ فرمان عفو چهار نیروی شرکت بدنام آمریکایی خصوصی بلک واتر را که به خاطر به قتل رساندن 14 غیرنظامی عراقی درسال 2007 میلادی در بغداد به زندان طولانی مدت محکوم شدند، صادر کرد.

این چهار نفر بخشی از یک کاروان زرهی بودند که به طور پراکنده و بی هدف با تیربار و پرتاب نارنجک به سمت گروهی از مردم بی پناه در پایتخت عراق، تیراندازی کردند که به کشتار میدان النسور بغداد مشهور شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اولین واکنش عراق به اقدام ترامپ در عفو جنایتکاران بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین واکنش عراق به اقدام ترامپ در عفو جنایتکاران بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید