خبرنگاران پروانه بهره برداری منطقه ویژه مالی نمین صادر شد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل از صدور پروانه بهره برداری فاز اول منطقه ویژه مالی نمین از سوی مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه مالی اطلاع داد.

خبرنگاران پروانه بهره برداری منطقه ویژه مالی نمین صادر شد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، اکبر بهنامجو یکشنبه در حاشیه نشست با مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه مالی اظهارکرد: این پروانه بهره برداری اولین پروانه در امسال است که توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه مالی صادر می گردد.

وی اضافه نمود: با امضای پروانه فاز اول منطقه ویژه مالی نمین، سرمایه گذاران بومی و غیربومی با خرید زمین موردنیاز از مزایای منطقه ویژه مالی بهره مند می شوند.

استاندار اردبیل تشریح کرد: زیرساخت های اساسی فاز اول این منطقه آماده شده و سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این قسمت هیچ مسئله ای ندارند و بروکراسی اداری در استان نیز به حداقل ممکن خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای اساسی جاده دسترسی، برق رسانی و گازرسانی در این منطقه صورت گرفته است، گفت: این زیرساخت های موردنیاز منطقه ویژه مالی نمین در سه سال گذشته با پیگیری های مجدانه صورت گرفته و این اقدامات باعث شد که دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه مالی کشور پروانه فاز اول را امضا کند.

بهنامجو ادامه داد: سیستم مخابراتی، خیابان کشی، احداث ساختمان اداری و اتمام بعضی از ساختمان های تجاری و صنعتی و شروع عملیاتی چند مورد ساختمان صنعتی و فراوریی در منطقه ویژه مالی نمین، اهمیت این مجموعه را افزایش داده است.

وی گفت: راه اندازی ساختمان موقت برای گمرک منطقه ویژه مالی باعث می گردد بیشتر کارهای گمرکی در منطقه انجام گردد.

او با بیان اینکه اولین کارخانه در منطقه ویژه مالی به زودی بهره برداری می گردد، اظهارکرد: ساختمان و خط فراوری کارخانه کریستال نمین آماده شده و به زودی با اشتغال زایی خوب افتتاح می گردد و این موضوع تعداد متقاضیان زمین و سرمایه گذاران در منطقه را افزایش داده و شاهد واگذاری قطعات زمین با بهره گیری از مزایای منطقه ویژه مالی خواهیم بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در کنار این منطقه جانمایی بارانداز نیز صورت گرفته است، اضافه نمود: پروانه بهره برداری فاز اول منطقه ویژه مالی نمین به مساحت 400 هکتار طبق نقشه پیوستی صادر شد و تمدید پروانه و تعمیم آن برای فازهای بعدی منوط به تایید عملکرد آن منطقه و متناسب با تکمیل زیرساخت ها خواهد بود.

ایجاد منطقه ویژه مالی نمین (اردبیل) با 2 هزار و 55 هکتار مساحت در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما تا سال 94 عملا در خصوص آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود، در اسفند ماه سال 94 مصوبه هیات دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم مالی ابلاغ شد.

طرح منطقه ویژه مالی نمین در پنج فاز قابل اجراست که فاز اول آن به مساحت هزار هکتار در حال انجام است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پروانه بهره برداری منطقه ویژه مالی نمین صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروانه بهره برداری منطقه ویژه مالی نمین صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید