در مشخص صلاحیت داوطلبان مسامحه کاری نمی کنیم

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران/یزد مسئول ستاد نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد با تاکید بر این که تعیین صلاحیت داوطلبان تنها بر اساس مستندات و مدارک انجام می شود، گفت: به هیچ وجه بر سر منافع ملی و وظایف قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

در مشخص صلاحیت داوطلبان مسامحه کاری نمی کنیم

حجت السلام و المسلمین سیدناصر محمدی امروز چهارشنبه چهارم دی ماه در جمع وبلاگ سروری کیا با تاکید لزوم تبیین و تشریح جایگاه مجلس شورای اسلامی از سوی رسانه ها، اظهار کرد: رسانه ها باید در راستای رسالت خود در مورد تاثیر وجود یک مجلس شایسته بر شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و نقش آن بر زندگی و رفاه مردم، تلاش کنند.

وی یکی دیگر از نکات حائز اهمیت را تبیین جایگاه رای مردم در انتخابات ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در کشورمان دموکراسی واقعی در کشورمان حاکم است و آنچه در صندوق های آراء انداخته می شود همان از صندوق بیرون خواهد آمد لذا باید مردم در مورد رای دادن و انتخاب کنندگانی شایسته برای کشورشان جدیت داشته باشند.

این مسئول در ادامه با اذعان به این که قانون انتخابات در کشورمان قانونی مربوط به دهه 60 است که متناسب با برخی نیازهای امروز جامعه نیست، گفت: با این وجود تا تصویب و ابلاغ قانون جدید انتخابات، همین قانون کنونی مبنای کار متولیان انتخابات است.

وی با بیان این که داوطلبان انتخابات مجلس باید بنا بر ماده 28 قانون انتخابات هشت شرط ایجابی داشته باشند و بر طبق ماده 30 این قانون فاقد 11 مورد سلبی باشند، گفت: بنا به حکم قانون نهادهایی نیز نسبت به بررسی این شرایط اقدام می کنند که این وظیفه برعهده هیات های اجرایی و شورای نگهبان است ولی به هیچ وجه نمی توانیم در این باره مصلحت اندیشی و مسامحه کاری کنیم و افرادی فاقد صلاحیت را روانه رقابت های مجلس شورای اسلامی کنیم.

مسئول ستاد نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد اظهار کرد: این روزها در اخبار از رایزنی برخی افراد با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطلبان مطرح می شود که گاهاً نیز کذب است ولی در عین حال در این رابطه مسامحه کاری نخواهیم کرد چرا بر سر منافع ملی و وظایف قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی در این باره تاکید کرد: بررسی صلاحیت ها براساس مدارک و مستندات انجام می شود و پس از رد صلاحیت داوطلبان براساس استعلام چهار مرجع رسمی نیز مهلتی برای اعتراض این افراد منظور شد و در مجموع طی چهار مرحله امکان اعتراض در این مورد تا اعلام نتایج نهایی صلاحیت ها وجود دارد که نشان از جانب داری متولیان انتخابات از داوطلبان است.

حجت السلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از مجموع 239 داوطلب ثبت نام شده در استان یزد تعداد 15 نفر انصراف دادند و چهار نفر نیز از طریق مراجع رسمی رد صلاحیت شدند که تنها دو نفر از انها اعتراض خود را در مهلت تعیین شده به هیات نظارت تحویل دادند.

وی اضافه کرد: طبق قانون از دوشنبه دوم دی ماه هیأت نظارت استان ها می توانند به مدت 20 روز اعتراض های رسیده شده و به همراه صلاحیت افراد تایید شده را بررسی و در نهایت به فرمانداری ها جهت اعلام به خود داوطلبان ابلاغ کنند.

این مسئول در مورد تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان قبل از اعلام صلاحیت ها گفت: تبلیغات داوطلبان تایید صلاحیت شده هشت روز قبل از برگزاری انتخابات شروع و 24 ساعت قبل از انتخابات تخلف است و قطعاً با برخورد جدی مراجع ذی صلاح همراه خواهد بود.

وی گفت: این قبیل تخلفات قطعاً در صلاحیت داوطلبان تاثیر خواهد گذاشت ولی با توجه به ضعف قانونی در این رابطه، فرآیند مشخصی در مورد برخورد با چنین مواردی وجود ندارد ولی در عین حال شهروندان می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن شبانه روزی 38240005 گزارش کنند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات استان در مورد ادعای ثبت نام فله ای داوطلبان گفت: قطعاً در مورد این مورد نیز ضعف قانونی داریم ولی خوشبختانه در یزد بیشتر داوطلبان از افراد نخبه و توانمند هستند که می توانند در رقابت های انتخاباتی قدرت تصمیم گیری را برای اقشار مختلف مردم بسط بیشتری دهند و در صورت انتخاب به عنوان کننده مردم موثر عمل کنند.

حجت السلام محمدی در پایان با تکذیب مهندسی شدن انتخابات توسط هیات نظارت استان، تاکید کرد: هرچند پس از اعلام تایید یا رد صلاحیت ها شایعاتی در این مورد مطرح می شود ولی با کسانی که چنین اتهامات و شایعاتی را به هیات نظارت وارد کنند، به شدت برخورد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در مشخص صلاحیت داوطلبان مسامحه کاری نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مشخص صلاحیت داوطلبان مسامحه کاری نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید