سفره خانه های سنتی یزد استاندارد سازی می شوند

به گزارش وبلاگ سروری کیا، معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد گفت: سفرهخانههای سنتی در طرح تطبیق واحدهای گردشگری قرار گرفته و استانداردسازی میشوند.

سفره خانه های سنتی یزد استاندارد سازی می شوند

به گزارش وبلاگ سروری کیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، هما خورشیدی امروز چهارشنبه 22 آبان 98 با اشاره به استاندارد سازی سفره خانه های سنتی گفت: این اماکن با ضوابط کمی و کیفی تطبیق پیدا کرده و موظف خواهد شد تا خدمات را براین اساس ارائه دهند.

او اضافه کرد: به منظور استاندارد سازی سفره خانه های سنتی این اماکن بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی ارزیابی شده و بر اساس امتیازی که در این مرحله کسب می کنند درجه بندی می شوند.

خورشیدی ارائه نرخ نامه از سوی سفره خانه های سنتی را از مزایای استاندارد سازی بیان کرد و اضافه کرد: صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید آن منوط بر دریافت گواهی نامه استاندارد است.

او اضافه کرد: استاندارد سازی واحدهای اقامتی یکی از شاخصه های ارزیابی عملکرد گردشگری است که هر ساله هتل ها، مهمانپذیرها و واحدهای پذیرایی بین راهی براساس استاندارد های کمی و کیفی گواهی نامه استاندارد را دریافت می کنند که به تازگی سفره خانه های سنتی نیز به دریافت آن موظف شده اند.

در طرح درجه بندی واحدهای اقامتی، اگر واحدهای استاندارد شاخصه های ارزیابی و درجه بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه، و بسته به شرایط واحد اقامتی حتی منجر به لغو گواهی نامه استاندارد آن ها خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "سفره خانه های سنتی یزد استاندارد سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره خانه های سنتی یزد استاندارد سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید