سفر تیلرسون به پاکستان گام مثبتی در جهت بهبود روابط دو کشور است

به گزارش وبلاگ سروری کیا به نقل از داون نیوز، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده و در سفر دوره ای خود به آسیا، به هند و پاکستان سفر می نماید.

سفر تیلرسون به پاکستان گام مثبتی در جهت بهبود روابط دو کشور است

بر اساس جزئیات سفر هفته آینده تیلرسون به پاکستان در راستای استراتژی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای افغانستان و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا، انجام می گردد.

در این راستا نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که سفر مقامات عالی رتبه آمریکا به اسلام آباد و مذاکرات در سطوح بالا بین دو کشور، گامی مثبت در جهت بهبود روابط دوجانبه خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که روز گذشته نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که آمریکا برای تغییر موضع خود در قبال پاکستان به سمت هند گرایش پیدا نموده است؛ چرا که واشنگتن قادر به همکاری با کشوری که از گروه های تروریستی حمایت می نماید، نخواهد بود.

لازم به ذکر است که چندی پیش رئیس جمهوری آمریکا با اعلام استراتژی جدید خود برای افغانستان ضمن متهم کردن پاکستان به حمایت از گروه تروریستی به ویژه طالبان از اسلام آباد خواست تا هر چه سریع تر برای نابودی پایگاه های گروه های تروریستی در خاک خود اقدام کند.

متعاقب فشار آمریکا به اسلام آباد وتغییر موضع در قبال این کشور تنش بین دو کشور شدت گرفت، اما چند روز گذشته و پس از همکاری پاکستان برای رهایی زوج کانادایی از چنگ شبکه حقانی، رئیس جمهوری آمریکا ضمن پیغام توئتیری از اسلام آباد قدردانی کرد و گفت که همکاری های دو کشور برای بهبود روابط دوجانبه شروع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سفر تیلرسون به پاکستان گام مثبتی در جهت بهبود روابط دو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تیلرسون به پاکستان گام مثبتی در جهت بهبود روابط دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید