فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می نماید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، محققان فنلاندی در پی تطبیق تکنیک های هوش مصنوعی برای پیش بینی آسیب های زانو در ورزشکاران هستند.

فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می نماید

یک تیم تحقیقاتی از آزمایشگاه تحقیقاتی سلامت دیجیتال در دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه Jyväskylä فنلاند، حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری نموده اند تا از آن برای ایجاد یک مدل محاسباتی استفاده نمایند که امکان پیش بینی آسیب های زانو در ورزشکاران را فراهم می نماید.

آسیب های مربوط به رباط های زانو در بین افرادی که ورزش های انفرادی و تیمی انجام می دهند، شایع است و اگرچه عوامل زیادی پیدا شده است که خطر آسیب دیدگی زانو را افزایش می دهند؛ اما پیش بینی واقعی این آسیب ها هنوز محل بحث است.

وب سایت Medical Express به نقل از جاو هاینین، محققی که ناظر این مطالعه بوده، گزارش نموده است:

روش های هوش مصنوعی که در این مطالعه به کار رفته اند، می توانند آسیب های زانو را با دقت 65 درصد پیش بینی نمایند. اهمیت این نتایج از نظر آماری، برای پیروزیت بالینی کارآزمایی کافی نیست.

این مطالعه که در مجله آمریکایی پزشکی ورزشی منتشر شده است؛ بر اساس داده های پروژه تحقیقاتی آسیب صورت گرفته به وسیله کالج علوم ورزشی نروژ است که شامل 880 ورزشکار از تیم های فوتبال و هندبال زنان می گردد.

جاوهاینین گفت: اگرچه این بار کاملاً پیروز نبودیم؛ اما نمی توانیم مطمئن باشیم که هوش مصنوعی نمی تواند آسیب های زانو را پیش بینی کند. نتایجی که ما به آن رسیده ایم مفید هستند؛ زیرا به پژوهشگران حوزه آسیب های ورزشی یاری می نمایند تا اطلاعات بیشتری به دست آورند.

منبع: 24.ae

وبلاگ سروری کیا علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید