معلمان راه های پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام را نهادینه نمایند

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: معلمان راه های پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام را نهادینه نمایند.

معلمان راه های پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام را نهادینه نمایند

محمدرضا نیکبخت در همایش سفیران سلامت استان، اظهار کرد: اگر باهوش ترین و بااستعدادترین فرزندان ملت شغل معلمی را برگزینند رویکرد توسعه کشور قطعی است.

این مسئول ادامه داد: شخصیت های بزرگ علمی، سیاسی و اجتماعی که از بین عشایر به جامعه معرفی می شوند نشان دهنده ارزش بالای عملکرد معلمان مناطق عشایری است.

وی با بیان این که معلمان مناطق عشایری با آموزش به موقع سلامت در این مناطق محروم می توانند شالوده رفتار سالم را در بچه ها و نوجوانان رقم بزنند، ادامه داد: آموزشی که معلم به دانش آموزان می دهد بسیار مؤثرتر از آموزش پزشکان و دانش آموختگان در خصوص یک بیماری خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه شغل غالب والدین دانش آموزان عشایر دامپروری است، اضافه نمود: معلمان می توانند با آموزش های خود، راه های پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام را نیز در بین تمام جمعیت عشایری نهادینه نمایند.

نیکبخت به اهمیت ارتباط فشرده معلمان مناطق عشایری با مجموعه سلامت پرداخت و بیان کرد: انتظار داریم اگر در نقطه ای از مناطق عشایری استان مسائل سلامت وجود دارد معلمان این مناطق که سفیران سلامت نیز هستند به مجموعه دانشگاه اطلاع بدهند تا تیم های سیار به آن جا اعزام شوند.

در ادامه این همایش دکتر علی دریک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز از تهیه پک های آموزشی برای دانش آموزان مناطق عشایری و تحویل جعبه یاری های اولیه به مدارس عشایری اطلاع داد و گفت: معلمان و دانش آموزان این مناطق تا سقف سه دندان می توانند با تعرفه دولتی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معلمان راه های پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام را نهادینه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلمان راه های پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام را نهادینه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید