نخستین شلیک موشک کالیبر از عرشه کشتی در دریای سیاه

به گزارش وبلاگ سروری کیا، یک کشتی نگهبانی متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه برای نخستین بار در سواحل شبه جزیره کریمه در آب های دریای سیاه دشمن فرضی را با موشک کالیبر هدف قرار داده و ظرف مدت 137 ثانیه نابود کرد.

نخستین شلیک موشک کالیبر از عرشه کشتی در دریای سیاه

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سروری کیا به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون ازوزدا روسیه، یک کشتی نگهبانی متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه برای نخستین بار در سواحل شبه جزیره کریمه از سامانه موشکی کالیبر استفاده کرد.

فرمان نابودی دشمن فرضی توسط این موشک فوق مدرن به خدمه کشتی نگهبانی آدمیرال ایسین داده شد که پیش از این در حملات موشکی به مواضع تروریست ها در سوریه نیز مشارکت داشت. این کشتی در عملیات سوریه، پرتاب موشک خود را در آبهای ساحلی دریای مدیترانه انجام داده بود. ولی در منطقه دریای سیاه تاکنون پرتاب موشک کالیبر انجام نشده بود.

قبل از شلیک موشک، در عرشه این کشتی نگهبانی علائم هشدار دهنده به صدا درآمده که به منزله پنهان شدن تمامی خدمه در مکان امن بود، برای اینکه در هنگام شلیک موشک کالیبر، حرارت روی عرشه غیرقابل تحمل است.

موشک کالیبر بعد از شلیک ، تنها در عرض 137 ثانیه به هدف تعیین شده رسید. یک جنگنده مافوق صوت موشک کالیبر را در جهت همراهی می کند، تا زمانی که موشک در حال سرعت دریافت است، هر دو عملا یکسان پرواز می کنند. هواپیمای بدون خلبان وظیفه رفع حمله متقابل احتمالی را دارد.

در جریان این تمرین عملیات تهاجمی، کشتی های ضدزیردریایی، کشتی های موشک انداز کوچک و چند کشتی نگهبانی و نیروهای هوابرد نیز مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخستین شلیک موشک کالیبر از عرشه کشتی در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین شلیک موشک کالیبر از عرشه کشتی در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید