همدان مقصد گردشگری کودک شد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: همدان مقصد گردشگری کودک شد.

همدان مقصد گردشگری کودک شد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، محسن معصوم علیزاده مطرح نمود: استان همدان سال ها در زمینه توریستی کودک فعالیت هایی را داشته است اما در پی برند سازی شهرهای کشور با ایجاد زمینه و قابلیت هایی برای بچه ها استان همدان در شانزدهمین نمایشگاه توریستی تهران، همدان به عنوان شهر توریستی کودک حضور پیدا کرد.

وی بیان نمود: از آنجایی که امروزه بچه ها محور خانواده ها هستند زیر ساخت هایی برای استقبال و ترغیب آنان جهت سفر به همدان فراهم شده است، یکی از این زیرساخت ها اختصاص فضای 2/2 هکتاری از 240 هکتار زمین برای ایجاد پارکی با استاندارهای جهانی برای بچه ها است.

وی تاکید نمود: از بین 12 شهری که در نمایشگاه به عنوان مقصد توریستی کودک شرکت نموده اند همدان از جانب وزارتخانه به عنوان شهری برای بچه ها انتخاب شد، در این نمایشگاه غرفه 130 متری در اختیار همدان قرار گرفته است.

معصوم علیزاده در این زمینه گفت: توریستی کودک را می توان پدیده ای نو در جهان دانست که البته چندان در جهان هم تعریف شده نیست. شاید علت ایجاد این واژه در کشور ما ضرورت احتیاج به این نوع سفرها به علت محدودیت های مدارس برای برگزاری سفر باشد. اگر بخواهیم تعریفی از این نوع توریستی ارائه دهیم باید بگوییم که توریستی کودک با انگیزه گردش و هدف لذت بردن و سرگرمی و استراحت انجام می گردد.

وی گفت: به علت اینکه در حوزه توریستی، شرط سنی لحاظ نشده پس بچه ها می توانند توریست محسوب شوند. این نوع توریستی یک موضوع نو و نوپاست که کمتر به آن توجه شده است.

معصوم علیزاده تاکید نمود: فضاهای توریستی طراحی شده مناسب با ابعاد وجودی کودک می تواند نقش استادی مناسب را برای تجربه کردن و آموختن درس های بزرگ زندگی با دیگر جذابیت ها داشته باشد.

وی به استقبال بچه ها از غرفه کودک همدان در نمایشگاه شانزدهم اشاره نمود و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر فقدان تورهای توریستی برای بچه ها و نوجوانان در رده های سنی مختلف حس می گردد. سفرهایی که می توانند با اهداف مختلف آموزشی و سرگرمیی در قالب فعالیت هایی چون نمایش و قصه گویی، بازی های گروهی، کارگاه های آموزشی بسیاری را به بچه ها منتقل کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "همدان مقصد گردشگری کودک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان مقصد گردشگری کودک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید