هوای تهران برای حساس ها ناسالم می گردد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت ذرات معلق طی امروز و فردا (6 و 7 مهر) کیفیت هوا در پایتخت را در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار می دهد.

هوای تهران برای حساس ها ناسالم می گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ سروری کیا، پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که طی صبح امروز (6 مهر) غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می نماید و با توجه به اینکه تردد خودرو ها در نخستین روز هفته نسبت به روز گذشته میزان بیشتری دارد، سبب برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق پایتخت می گردد.

به تدریج با رشد ناپایداری و وزش باد شرایط برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می گردد هرچند با توجه به افزایش سرعت باد - بیشتر از 8 متر بر ثانیه - در بعد ازظهر امروز احتمال گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد وجود دارد.

در اواخر وقت امروز با کاهش میزان ناپایداری جوی همراه با افزایش حجم ترافیک، تجمع آلاینده ها به ویژه ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست؛ اگرچه وزش باد در بهبود نسبی کیفیت هوای شهر تهران موثر است.

با کاهش ناپایداری جوی تا نخستین ساعات فردا (7 مهر) شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها در ساعات اوج ترافیک صبحگاهی فراهم می گردد و کیفیت هوا در برخی مناطق در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس قرار می گیرد.

طی بعد ازظهر فردا نیز افزایش نسبی سرعت باد سبب بهبود موقتی کیفیت هوا می گردد، اما در ساعات پایانی این روز با حاکمیت جوی آرام و ترافیک شبانگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده می گردد که به دنبال آن کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با شاخص میانگین 93 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین 68 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هوای تهران برای حساس ها ناسالم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران برای حساس ها ناسالم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید