ورود تعزیرات به ماجرای لیمو ، شناسایی 5 محتکر ، اتحادیه بارفروشان متخلفان را معرفی نکرد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ورود این سازمان به قیمت های نجومی مرکبات از جمله لیموشیرین و لیموترش که در شرایط بحران کرونا قیمت آنها به صورت نجومی افزایش پیدا نموده است اطلاع داد.

ورود تعزیرات به ماجرای لیمو ، شناسایی 5 محتکر ، اتحادیه بارفروشان متخلفان را معرفی نکرد

به گزارش وبلاگ سروری کیا به نقل از وبلاگ سروری کیا، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با ورود دیرهنگام تعزیرات به احتکار مرکبات توسط 5 نفر در یکی از استان های کشور در شرایط بحرانی موجود، اظهار کرد: اتحادیه بارفروشان باید متخلفان را زودتر به سازمان تعزیرات معرفی می کرد. براساس اعلام اتحادیه بار فروشان 5 نفر از محتکران مرکبات از جمله لیموشیرین و پرتقال در یکی از استان های کشور شناسایی شده اند، اما اتحادیه باید این 5 نفر را به سازمان معرفی می کرد تا سازمان بتواند به این موضوع ورود کند.

رایگانی توضیح داد: متاسفانه تا به امروز اتحادیه هیچ گونه اسم و آدرسی از این افراد به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال ننموده است.

وی ادامه داد: طبق قانون نظام صنفی، اتحادیه ها بابد متخلفان را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی نمایند تا سازمان بتواند به موضوع ورود کند و این مساله ربطی به ورود قوه قضاییه ندارد. معین صلاحیت صنفی بر عهده سازمان تعزیرات است.

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: براساس اعلام گشت های سازمان تعزیرات، از انبار مرکبات حدود هزار و 200 تن میوه کشف شده است که براساس گفته مدیرکل تعزیرات استان فارس این اقلام توسط خود استان از امروز در میادین میوه و تره بار توزیع می گردد.

  • بازار لیموترش و لیمو شیرین در دست 5 نفر؟ | اسامی این 5 نفر را به ما بدهید

وی بیان نمود: سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان رسیدگی نماینده است، اما حضور ما در خرده فروشی ها تا زمانی که منشا تخلفات را پیدا نکنیم، آنچنان اثرگذار نخواهد بود.

رایگانی توضیح داد: 5 نفر از محتکران مرکبات شرایط موجود را درک ننموده و میوه ها را به قیمت 20 هزار تومان به خرده فروشان عرضه کردند و ما نباید این توقع را داشته باشیم که خرده فروش میوه را کمتر از 30 هزار تومان به مردم به فروش برساند.

وی ادامه داد: قانونگذار به صورت شفاف وظایف هر دستگاهی را معین نموده است و سازمان تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی است و نه مرجع نظارت نماینده یعنی سازمان حکم را صادر می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود تعزیرات به ماجرای لیمو ، شناسایی 5 محتکر ، اتحادیه بارفروشان متخلفان را معرفی نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود تعزیرات به ماجرای لیمو ، شناسایی 5 محتکر ، اتحادیه بارفروشان متخلفان را معرفی نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید