وزارت خارجه آمریکا فروش تجهیزات نظامی به اوکراین را تایید کرد

به گزارش وبلاگ سروری کیا به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش احتمالی 150 موشک جاولین ساخت شرکت رایتون و تجهیزات مربوطه آن به اوکراین به ارزش 39/2 میلیون دلار خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا فروش تجهیزات نظامی به اوکراین را تایید کرد

این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که از این موشک ها در گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که موجب آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا شد، سخن به میان آمده بود.

رهبران کمیته های کنگره نیز هفته گذشته پس از بررسی غیررسمی قراردادهای بین المللی فروش ادوات نظامی، فروش موشک های ضد تانک جاولین به اوکراین را تایید کردند.

گفتنی است این جدای از قرارداد 391 میلیون دلاری است که ترامپ از آن به عنوان ابزاری برای ارعاب همتای اوکراینی استفاده کرده است.

در رسوایی که به اوکراین گیت مشهور است، ترامپ متهم است طی مکالمه ای تلفنی با هدف اعمال نفوذ بر روند انتخاباتی 2020، ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی را برای جمع آوری اطلاعات علیه جو بایدن رقیب دموکرات خود تحت فشار قرار داده و تهدید کرده در صورت عدم موافقت با این درخواست، کمک های نظامی آمریکا به اوکراین را متوقف می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزارت خارجه آمریکا فروش تجهیزات نظامی به اوکراین را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا فروش تجهیزات نظامی به اوکراین را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید