چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، به طور کلی هدف اصلی طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی فضاها و افزایش جذابیت ویلا است. امروزه طراحی داخلی ویلا با توجه به افزایش ساخت و ساز، توجه افراد بسیاری را به خود جلب نموده است. این امر با استفاده از ایده های نو و ابزار کاربردی انجام می گردد. از طرفی هزینه طراحی و بازسازی ویلا به گونه ای است که باید با شناخت موارد کاربردی، تا حدودی کاهش پیدا کند.

چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟

انتخاب سبک های مینیمال و ساده به جای تجمل گرایی

دکوراسیون مینیمال در حقیقت به معنای استفاده از عناصر محدود جهت افزایش جذابیت و زیبایی فضای داخلی است. مهم ترین هدف سبک مینیمال، کاهش اندازه استفاده از تجمل گرایی و مصرف گرایی نیز می باشد. به همین علت، سبک مینیمال ارزان تر از سایر سبک ها بوده و به شدت از تجمل گرایی جلوگیری می نماید. بعلاوه اجرای دکوراسیون مینیمال برای فضای داخلی، موجب ایجاد تحول در عین سادگی می گردد. از طرفی این سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی است که عبارتند از:

1. لوازم ساده: طراحی داخلی ویلا با سبک مینیمال، با استفاده از لوازم ساده استفاده شده و از ایجاد پیچیدگی داخل فضا جلوگیری می گردد. به عبارتی دیگر برای سبک ساده مینیمال اغلب از لوازمی استفاده می گردد که در عین زیبایی و سادگی، فضای کمتری اشغال نمایند.

2. اهمیت وجود فضای باز: استفاده از دکوراسیون مینیمال به شما یاری می نماید تا از فضاهای خود، حداکثر استفاده را کنید.

3. استفاده از تم های رنگی خنثی: یکی از اصلی ترین ویژگی های دکوراسیون مینیمال، استفاده از تناژهای رنگی خنثی است. مطابق با این سبک، برترین رنگ ها جهت طراحی داخلی ویلا رنگ های خنثی مانند سفید، شیری و خاکستری می باشند. به عبارتی دیگر رنگ های خنثی موجب بزرگتر نشان دادن فضای داخلی و افزایش سادگی آن می شوند.

4. سقف و دیوار ساده: طراحی دیوار و سقف در سبک مینیمال به گونه ای است که بدون استفاده از طرح های شلوغ انجام می گردد.

بنابراین سبک مینیمال جایگزین بسیار مناسبی برای تجمل گرایی است چرا که موجب کاهش هزینه طراحی و بازسازی ویلا می گردد.

تعمیر و نوسازی وسایل به جای تعویض

امروزه قیمت لوازم به گونه ای است که موجب افزایش هزینه های غیر ضروری جهت طراحی داخلی ویلا می گردد. بنابراین در بعضی مواقع بهتر است با استفاده از روش های نوین، اقدام به تعمیر و نوسازی وسایل کنید. بعضی از روش های نوین و هوشمندانه جهت بازسازی وسایل کاربردی عبارتند از:

1. پتینه کاری: این روش در حقیقت یکی از موثرترین روش هایی است که به منظور بازسازی لوازم کهنه و آنتیک مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر پتینه کاری نوعی رنگ آمیزی با ترکیب چند رنگ فرق دارد که جلوه ای هنرمندانه و بی نظیر به لوازم کهنه می بخشد.

2. دکوپاژ: دکوپاژ در واقع یک روش فرانسوی جهت افزایش زیبایی لوازم قدیمی است. این روش به گونه ای است که باید سطح مورد نظر را به چسب مخصوص آغشته نموده و سپس اقدام به پوشاندن آن با پارچه، شیشه، سنگ، کاغذ رنگی و… کنید. این امر به شما یاری می نماید تا با بره گیری از ابزار ظریف، اندازه جذابیت لوازم خانگی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

3. سنباده: رنگ زدن و سنباده کشی یکی از رایج ترین روش ها به منظور کاهش هزینه طراحی و بازسازی ویلا می باشد. جهت افزایش جلوه لوازم قدیمی و تبدیل آنها به لوازم نو می توانید از روش سنباده کشی و رنگ زدن بهره ببرید.

4. پولیش و براق کردن: در نهایت یکی از ساده ترین راهکارهای بازسازی لوازم خانگی، پولیش کاری است. این روش به گونه ای است که با استفاده از نوعی روغن مخصوص، به افزایش جذابیت لوازم قدیمی یاری می نماید.

انتخاب مصالح سازگار با منطقه

انتخاب مصالح سازگار با هر منطقه هنگام طراحی داخلی ویلا در حقیقت یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شوند. انتخاب مصالح سازگار با منطقه ها مختلف جهت ویلا سازی، به توضیح زیر می باشد:

1. انتخاب مصالح سازگار با منطقه ها مرطوب: برای منطقه ها مرطوب باید از مصالح سبک به همراه مقاومت حرارتی کمتر مانند ورق آلومینیوم و کامپوزیت، استفاده گردد. به عبارتی دیگر مصالح ساختمانی سبک مانند آلومینیوم و کامپوزیت، از ایجاد ترک در برابر رطوبت هوا جلوگیری می نمایند.

2. انتخاب مصالح سازگار با منطقه ها استوایی: در منطقه ها استوایی بهتر است از مصالحی که دارای عایق حرارتی هستند، بهره ببرید. با توجه به نوسانات بالای دما، استفاده از ورق آلومینیوم و کامپوزیت به کنترل اندازه حرارت یاری می نماید.

3. انتخاب مصالح مناسب برای منطقه ها گرم و مرطوب: برای منطقه ها گرم و مرطوب بهتر است از مصالحی که دارای مقاومت حرارتی بالاتری هستند، بهره ببرید. از طرفی انتخاب این نوع مصالح تاثیر بسزایی بر هزینه طراحی و بازسازی ویلا می گذارد.

4. انتخاب مصالح مناسب برای منطقه ها گرم و خشک: منطقه ها گرم و خشک در حقیقت دارای اختلاف دمای زیادی هستند. مصالح این منطقه ها باید به گونه ای انتخاب شوند که از مصالح سنگین برای روز و از مصالح سبک برای شب استفاده گردد. بنابراین ورق آلومینیوم و کامپوزیت برترین گزینه برای این منطقه ها است چرا که این نوع مصالح به صورت سبک با ظرفیت حرارتی پایین می باشند.

5. انتخاب مصالح سازگار با منطقه ها سردسیر: در منطقه ها سردسیر باید از مصالحی که دارای عایق حرارتی بسیار بالا هستند، استفاده گردد. استفاده از این مصالح ساختمانی به ایجاد تعادل میان هوای داخلی و خارجی یاری می نماید. از طرفی استفاده از این نوع مصالح در طراحی داخلی ویلا، موجب جلوگیری از انتقال حرارت موجود در فضای داخلی به فضای خارجی نیز می گردد.

کلام آخر

بنابراین طراحی داخلی ویلا در وهله اول ملزم به شناخت موارد بسیاری از جمله بازسازی لوازم، مصالح مناسب، نحوه طراحی و… است. از طرفی با بهره گیره از سبک های مینیمال و لوازم ساده به جای تجمل گرایی، می توانید به شکل قابل توجهی از افزایش هزینه طراحی و بازسازی ویلا جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت معماری پدیده گستر مانا تماس بگیرید.

منبع: اتاق

به "چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید