6 جاذبه دیدنی شگفت انگیز بعد از بارش باران

به گزارش وبلاگ سروری کیا، آیا شما هم همواره در پی جاذبه دیدنی بعد از بارش باران هستید؟!

6 جاذبه دیدنی شگفت انگیز بعد از بارش باران

اگر شما هم عاشق باران و طبیعت بعد از باران هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید. باران یکی از موهبت های الهی است که علاوه بر نعمات فراوانش، زیبایی خاصی به منظره ها و ابر ها می بخشد. چهره برخی از منظره های طبیعی بعد از بارش باران بسیار تماشای و شگفت آور می گردد.

جاذبه تماشای بعد از بارش باران کجاست؟

یکی از برترین اتفاقات طبیعی، بارش باران است. قدم زدن زیر باران و تنفس در هوایی که نم باران در آن است بسیار لذت بخش است. هوای بعد از بارش باران بسیار دل انگیز و مطبوع است و بیشتر افراد دوست دارند که بعد از بارش باران از خانه بیرون بیایند و از منظره زیبای باران خورده لذت ببرند. حال می خواهیم به معرفی مکان هایی بپردازیم که بعد از بارش باران بسیار زیبا و تماشایی می شوند.

دریاچه نمک حوض سلطان در جاده تهران قم

حوض سلطان در جاده تهران قم، جاذبه تماشای بعد از بارش باران فوق العاده ای است. درست است که این دریاچه در حالت عادی زیبایی خاصی دارد اما باید بگوییم که بعد از بارش باران این جاده بسیار زیبا و تماشایی می گردد. فضای مه گرفته دریاچه حوض سلطان در جاده تهران قم بعد از باران یکی از مکان های زیبایی است که شما می توانید از آن تصاویر خارق العاده ای به وجود بیاورید. بارش باران مخصوصا در منطقه ها کویری فضای فوق العاده زیبایی ایجاد می نماید که تماشاش خالی از لطف نیست. ممکن است بعد از باران، رنگین کمان زیبایی بر این دریاچه شکل بگیرد.

دربند و درکه تهران از زیباترین جاذبه تماشای بعد از بارش باران

درکه و دربند تهران، مکان های زیبا و فوق العاده ای برای گردش در یک روز بارانی هستند. محله دربند که یکی از روستاهای قدیمی شمیران در بالای سعد آباد است، محله ای است که از قدیم الایام مکانی مناسب و مطبوع برای گردشگران بوده است. در دربند بیشتر اوقات هوا کوهستانی و بارانی است و فضای نم دار شلوغ آن با انواع کافه ها و رستوران هایی که بر سر راهتان واقع شده است، همواره برای شما خاطره انگیز و تماشایی است.

درکه نیز یکی دیگر از محله های تماشایی و خوش آب و هوای شمال شهر تهران است که برای گشت و گذار در هوای بارانی بسیار مناسب است. این منطقه کوهنوردی زیبا در اطراف اوین و ولنجک واقع است. درکه مخصوص کسانی که چندان نمی خواهند کوهنوردی نمایند و بیشتر علاقه به قدم زدن و پیاده روی در محیطی کوهستانی و خوش آب و هوا دارند. اینجا آب و هوایی کوهستانی و سرد دارد، که در تابستان این هوا معتدل می گردد. درکه نیز از زیباترین جاذبه تماشای بعد از بارش باران در شهر تهران است که منظرهی فوق العاده زیبا و تماشایی دارد.

دریاچه نمک خارا

یکی از تماشایی ترین و خاص ترین نمکزار های کشور ما، دریاچه نمک خارا در ورزنه است، فاصله این نمکزار تا کویر ورزنه 50 کیلومتر است. این دریاچه منطقه وسیعی است که روزانه چند صد تن نمک از آن خارج می گردد و یکی از بزرگترین معادن نمک محسوب می گردد. دریاچه نمک خارا یک منطقه کویری است، بنابراین باران کمی در آن می بارد، اما زمانی که بارش صورت می گیرد، منظرهی خاص و تماشایی در این منطقه به وجود می آید که تماشاش خالی از لطف نیست. این منطقه یک جاذبه تماشای بعد از بارش باران زیبا و منحصر به فرد است.

جاذبه تماشای بعد از بارش باران | تنگه چاهکوه قشم

یکی از جاذبه های زیبا و فراموش نشدنی کشور عزیزمان ایران تنگه چاهکوه است که در قشم واقع شده است. تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفتگانه است و جزو منطقه ها گرجهتی ایران به شمار میرود. برترین زمان سفر به این منطقه پاییز و زمستان که هوا معتدل باشد و گرمای هوا شما را آزار نمی دهد. در این تنگه تماشایی صخره ها و تندیس های زیبا و تماشای واقع شده است که در اثر گذر زمان دچار فرسایش شده اند. در این تنگه جاذبه ها و مکان های خارق العاده ای مثل دره مقدس چاهکوه واقع شده است که هر ساله افراد زیادی را برای گشت و گذار در این منطقه به خود جذب می نماید. این منطقه یکی از جاذبه تماشای بعد از بارش باران است که با وجود بارش کم منظره ای بسیار تماشایی ایجاد می نماید.

جاذبه تماشای بعد از بارش باران | پارک جمشیدیه و پارک ملت تهران

یکی از منطقه ها زیبا و تماشای بعد از بارش باران، پارک جمشیدیه است. این این پارک تماشای در قسمت شمال شرقی تهران در نزدیکی دارآباد و نیاوران واقع شده است. پارک جمشیدیه از قدیمی ترین و فوق العاده ترین پارک های تهران است که در زمان بارش باران در بهار و پاییز، فضایی خاص در آن ایجاد می گردد. این پارک زیبا و پرخاطره واقع در انتهای خیابان نیاوران است و به علت نزدیکی کوه های شمال، آب و هوایی مطبوع و کوهستانی دارد که معمولا اولین بارش برف و باران در آن صورت می گیرد. به همین علت است که این پارک بزرگ و تماشای از جاذبه تماشای بعد از بارش باران محسوب می گردد. وجود یک آبشار مصنوعی و حوض تماشایی باعث شده است که این پارک دارای معماری خاص و زیبایی باشد.

پارک ملت نیز یکی از منطقه ها زیبا و تماشای و از جاذبه تماشای بعد از بارش باران است. این پارک که قدمت طولانی دارد یکی از بزرگترین پارک های تهران است. افراد زیادی از گوشه و کنار کشور برای تماشا این پارک به تهران می آیند. چرا که این پارک، مکانی پرجاذبه و معروف در این شهر است. معماری خاص و فوق العاده این پارک با حوض ها و فضای سبز وسیع زیبا جلوه ای خاص و شگفت انگیز در آن ایجاد نموده است. در فصل پاییز جذابیت پارک ملت چندین برابر می گردد. اگر در پی مکانی با لوکیشن پاییزی و بارانی در تهران هستید، این پارک زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

دریاچه مهارلو فارس

یکی از جاذبه های فوق العاده تماشایی و منحصر به فرد در استان فارس، دریاچه مهارلو فارس است. این دریاچه فوق العاده در جنوب شرقی فارس واقع شده است. یکی از مواردی که این دریاچه را خاص و تماشایی نموده است، رنگ صورتی زیبای آن است. به همین علت است که به این دریاچه، دریاچه صورتی هم گفته می گردد. به علاوه این دریاچه زیبا پناهگاه گونه های زیستی مهاجری مانند فلامینگو ها است. زمانی که باران می بارد این دریاچه حقیقتا تبدیل به جاذبه تماشای بعد از بارش باران می گردد و فضایی بسیار تماشایی ایجاد می نماید.

سایر جاذبه تماشای بعد از بارش باران

خیابان ولیعصر

تهرانی بعد از بارش باران، معمولا دوست دارند در طولانی ترین خیابان خاورمیانه یعنی خیابان ولیعصر قدم بزنند و از فضای زیبای این خیابان شلوغ و پرتردد استفاده نمایند. وجود درختان کهنسال و سر به فلک کشیده در خیابان باعث شده که این خیابان به جاذبه تماشای بعد از بارش باران مبدل گردد. در حقیقت ردیف های درخت های چنار قدیمی بلند، معرف خیابان ولیعصر است. طول این خیابان به 18 کیلومتر می رسد که از میدان راه آهن در جنوب تهران شروع می گردد و تا میدان تجریش شمال تهران ادامه می یابد. امروزه خیابان ولیعصر یکی از جاذبه های پرخاطره مرکز نشینان است تا با قدم زدن در این خیابان طولانی خاطرات خود را مرور نمایند و وقتی بارش باران شروع شد، از هوای بارانی آن لذت ببرند.

میدان تجریش

در شمالی ترین قسمت خیابان ولیعصر میدان تجریش قرار داد. میدان زیبا و پر تردد تجریش به خودی خودی یکی از پرطرفدارترین محله های تهران محسوب می گردد. در این میدان جاذبه های قدیمی و نوستالژیکی مانند امام زاده صالح و بازار سنتی تجریش قرار گرفته است. محوطه این بازار زمانی باران می بارد، حال و هوایی خاص و فوق العاده برایتان ایجاد می نماید. به علاوه بافت سنتی این بازار حکایت از قدمت طولانی آن دارد. هر سال شب عید در تجریش حال و هوایی خاص به وجود می آید که افراد زیادی برای خرید و بهره بردن از آن شور و حال به تجریش و بازار تجریش می آیند.

جاده چالوس

یکی دیگر از مکان ها زیبا و از جاذبه تماشای بعد از بارش باران جاده چالوس است. در این جاده کوهستانی و زیبا منظره های تماشای و زیبایی وجود دارد. وقتی جاده را به سمت کندوان پیش میروید، در جهت رستوران ها و کافه های متعددی برخورد می کنید که مکان های مناسبی برای استراحت مسافران است. پیشنهاد می کنیم در یک روز زیبای بارانی به آشکده های معروف کندوان بروید و در هوای سرد و کوهستانی آن منطقه یک کاسه آش داغ و خوشمزه میل کنید. به علاوه از منظره ها زیبا و فوق العاده این جاده لذت ببرید.

منبع: الی گشت

به "6 جاذبه دیدنی شگفت انگیز بعد از بارش باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جاذبه دیدنی شگفت انگیز بعد از بارش باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید