آسمان دبی سه سال دیگر میزبان تاکسی های پرنده می گردد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی خاطرنشان کرد که تاکسی های هوایی طی سه سال آینده در آسمان این شهر به پرواز درخواهند آمد.

آسمان دبی سه سال دیگر میزبان تاکسی های پرنده می گردد

حاکم دبی در توییتی اطلاع داد که طرح ایستگاه های تاکسی هوایی تصویب شده است و پیش بینی می گردد که این پروژه تا سال 2026 عملیات نشست و برخاست عمودی الکتریکی (eVTOL) را اجرا کند.

با راه اندازی اولیه ایستگاه های تاکسی هوایی در چهار منطقه اصلی نزدیک فرودگاه بین المللی، مرکز شهر، دبی مارینا و پالم جمیرا، دبی قرار است به اولین شهر جهان با شبکه ای کاملا پیشرفته از امکانات و پورت های عمودی تبدیل گردد.

دبی؛ اولین مقصد خودروی پرنده

تاکسی هوایی سفری سریع، ایمن و با آلایندگی صفر فراهم می نمایند. هر تاکسی هوایی دارای یک خلبان و کابینی برای چهار مسافر خواهد بود و با برد 241 کیلومتر و حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بعلاوه ویدیویی در توییتر به اشتراک گذاشت که همکاری بین اداره راه و حمل و نقل دبی و دو شرکت پیشرفته حمل و نقل هوایی را برای طراحی و توسعه زیرساخت های این پروژه نشان می داد.

مفهوم خودروی پرنده در دبی نو نیست. پیش تر، در اکتبر 2022 نیز شرکت چینی اکس پنگ XPeng Aeroht یک خودرو پرنده برقی دو سرنشینه را به نمایش گذاشت. با این حال، پروژه تاکسی هوایی دبی پیشرفتی هیجان انگیز است که منظره استفاده از خودرو های پرنده را یک قدم به واقعیت نزدیک تر می نماید.

حمل ونقل هوایی در داخل شهر ها از جمله رویا های قرن بیستمی است که روزبه روز تحقق آن نزدیک تر می گردد. در حال حاضر، شرکت های خودروسازی معتبر و متعددی به این عرصه هیجان انگیز پا گذاشته اند، اما تحقق این رویای آینده نگرانه به آنالیز های ایمنی بسیاری احتیاج دارد.

بیش از 400 شرکت سازنده خودرو های الکتریکی پرنده یا ای ولت در سراسر جهان پدید آمده اند و می کوشند محصولات ایمن تر و قابل اطمینان تری فراوری نمایند.

هرچند تصور جابه جایی مسافر بر فراز شهر ها و خلاص شدن از ترافیک و شلوغی تصویری هیجان انگیز است، این پروژه در بسیاری از کشور ها همچنان با چالش هایی نظیر عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و مسائل زیرساختی روبرو است.

منبع: العربیه

منبع: فرارو

به "آسمان دبی سه سال دیگر میزبان تاکسی های پرنده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان دبی سه سال دیگر میزبان تاکسی های پرنده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید