ببینید؛ ویدیوی گیم پلی Prince of Persia: The Lost Crown بازی را معرفی می نماید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، شرکت یوبیسافت (Ubisoft) برای مدت زیادی است که منتظر ساخت یک عنوان نو در مجموعه شاهزاده پارسی (Prince of Persia) است. حدود دو سال پیش یک عنوان از این مجموعه معرفی گردید که در مرحله ساخت منحل شد. چندی پیش این شرکت یک بازی نو از این مجموعه با نام تاج گمشده (The Lost Crown) معرفی کرد که با آنچه از این مجموعه می شناسیم تفاوت بسیار زیادی دارد.

ببینید؛ ویدیوی گیم پلی Prince of Persia: The Lost Crown بازی را معرفی می نماید

حال یوبیسافت یک تریلر تازه از بازی تاج گمشده منتشر نموده که در آن جزئیات زیادی از این بازی شرح داده شده است. از شاخصه های گیم پلی و انیمیشن آن گرفته تا طراحی تازه کرکتر و حرکات آن که باعث شده بازی تاج گمشده یک عنوان کاملاً متفاوت در این مجموعه باشد. نکته اصلی در خصوص تاج گمشده حالت دو بعدی یا از چپ به راست بودن آن است که توجه هواداران را به خود جلب نموده است.

بازی تازه شاهزاده پارسی با گروگان گرفته شدن شاهزاده قسان (Ghassan) شروع می شود. پس از آن ملکه تعدادی از افراد جاویدان (Immortals) را مأمور نموده تا پسر او را یافته و بازگردانند. تمامی نشانه ها به سمت کوه قاف (Qaf) بوده که در گذشته قلب پارس بوده است. همینطور اینکه این کوه محل زندگی سیمرغ بوده که حال در یک طلسم زمانی گیر نموده است. به این معنا که گذشته و آینده به صورت همزمان باهم در یک بازه زمانی حضور داشته و باعث شده کوه قاف پر از موجودات مختلف شود.

شما در نقش سارگون (Sargon) هستید. او جوان ترین عضو گروه جاویدان بوده که اعتماد به نفس بسیار زیادی دارد. شخصیت او هم دوست و هم دشمن او است. یافتن قسان برعهده سارگون بوده و او باید کوشش کند تا در کوه قاف گشته و مأمورت خود را به اتمام برساند. همانطور که معین است، راه پیش روی سارگون قرار نیست هموار باشد و چالش های بسیاری در آن وجود دارد.

مبارزات گسترده

سلاح های سارگون، دو شمشیر به نام های قیس و لیلا، کمان و یک چاکرام (Chakram) است. چاکرام یک ابزار پرتاب کردنی است که می تواند به دیوارها برخورد نموده و به سمت سارگون بازشود. چیزی شبیه به بومرنگ. در کنار این سلاح ها سارگون می تواند حرکات مختلفی مثل پریدن، لیز خوردن، روی دیوار حرکت کردن و ضربات برگشتی (Parry) دارد. همین باعث می شود که سارگون بتواند به راحتی مبارزه نموده و مبارزات در این بازی بسیار مهیج باشند.

زمانی که شما در این بازی پیش بروید، توانایی های مختلفی بدست آورده که باعث می شود مهارت های سارگون بسیار زیاد باشد. با این توانایی ها روند بازی را از حالت خطی خارج نموده و تنوع بسیار زیادی در از بین بردن دشمنان وجود دارد. دشمنان در این بازی سه نوع حرکت مختلف دارند. حرکت اول ساده بوده که به راحتی می توان آن را برگشت داد. حرکت بعدی زمانی است که چشمان دشمنان زرد شده که بازگشت این حرکات یک انیمیشن زیبا خواهد داشت. حرکت آخر هم زمانی است که چشمان دشمنان قرمز می شود. بازیکنان نمی توانند این حرکات را بازگشت داده و باید از آن فرار نمایند.

سارگون نیز توانایی یک سری حرکات خاص به نام آترا (Athra) را دارد. حرکاتی که دارای افکت های بسیار زیبا بوده و ضربات سهمگینی به دشمنان وارد می نماید. برای انجام این حرکات باید قسمت آترای کاربر پر شود. زمانی که حرکات آترا پیاده شوند، این قسمت خالی شده و با کشتن دشمنان دوباره پر خواهد شد. ذخیره آترا دو سطح مختلف دارد. هر کدام از سطوح دارای حرکات خاصی بوده و در منطقه ها مختلف کاربرد متفاوت دارد.

سازنده بازی تاج پادشاهی، شعبه Montpellier یوبیسافت است. افرادی که سابقه ساخت عناوین ریمن (Rayman) را داشته و در سبک پلتفرمر تخصص دارند. به همین علت شما با پلتفرمینگ بسیار دقیقی در این بازی روبرو هستید. همینطور اینکه یک حس آشنا هم به کاربر منتقل می شود. بخش پلتفرمینگ در این بازی در عین زیبا بودن، بسیار چالش برانگیز بوده و بازیکنان باید بسیار دقیق حرکت نمایند.

مبارزات با غولآخرها (Boss) نیز بسیار خاص و سخت بوده و از ابتدای بازی وجود دارد. در شروع بازی شما با یک غولآخر به نام جهاندار (Jahandar) روبرو می شوید که از قسمت های مختلف بدنش برای مبارزه استفاده می نماید. ظاهر این موجود بسیار خاص بوده و حالت فانتزی بودن بازی را از همان ابتدا به کاربر نشان می دهد. برای مبارزه با این غولآخر شما احتیاج به توانایی های خاص داشته و از طرفی باید مهارت زیادی در بازگشت حرکات داشته باشید.

یافتن راه های تازه

کوه قاف پر از منطقه ها مختلف و متنوع است. از طرفی این جهان از چندین قسمت با شرایط آب و هوایی مختلف ساخته شده تا کاربر از گشت و گذار در این بازی خسته نشود. بعضی از منطقه ها این بازی دارای معماری ساسانی بوده و منطقه ها دیگر شبیه به جنگل های داخل ایران است. در جهانی این بازی موارد کلاسیک جهانی شاهزاده پارسی مثل تله های مختلف و مواردی از این دسته وجود دارد.

در طول سفر در کوه قاف شما تنها با دشمنان روبرو نیستید. بلکه شما با کرکترهای مختلف روبرو خواهید شد که مأموریت های جانبی متفاوتی را به شما ارائه خواهند داد. این مأموریت های جانبی به شما یاری خواهند کرد که منطقه ها مختلف نقشه را گشته و امتیاز بیشتری کسب کنید. از طرفی برای ارتقاء ابزار سارگون شما باید با این افرا مبادلات مختلف انجام دهید. شما در میانه مسیر با کاوه (Kaheva) آشنا خواهید شد. فردی که سازنده شمشیر و ادوات جنگی برای بزرگان بوده و مهارت بسیار زیادی دارد. او به سارگون یاری خواهد نمود که ابزار خود را ارتقاء دهد.

نقشه برای روند شما در این بازی الزامی است. به همین علت نقشه این بازی بسیار جزئی و دقیق طراحی شده تا بازیکنان به سرعت مکان های مختلف را شناسایی نموده و به سمت آن ها حرکت نمایند. یکی از موارد جالب که در این بازی وجود دارد چشم جست و جو نماینده (Eye of the Wanderer) است. به این معنا که بازیکنان می توانند از اسکرین شات های خود در نقشه استفاده نموده و یک منطقه را برای خود معین نمایند. پس به جای اینکه شما یک نشانه در نقشه داشته باشید، عکس را با جزئیات خواهید داشت و از آن می توانید برای آنالیز منطقه ها مختلف بهره ببرید. مانند بسیاری از عناوین دیگر با پیشرفت شما در این بازی نقشه گسترده تر شده و منطقه ها بیشتری نمایان می شوند.

سریع و چابک باشید!

سارگون در میانه راه به توانایی های خاصی دست پیدا می نماید که می تواند زمان و مکان را به دست بگیرد. برای مثال سارگون دارای حرکت حمله سیمرغ (Rush of Simurgh) است. به این شکل که حمله سیمرغ به این کرکتر یاری خواهد نمود تا از موانع با فاصله زیاد عبور نموده و از دست دشمنان فرار کند. یک حرکت دیگر به نام سایه سیمرغ (Shadow of Simurgh) وجود داشته که به او اجازه می دهد تا یک سایه را به جای خود بگذارد. سپس با فشردن یک دکمه سارگون به محل این سایه باز می شود.

تمامی این قابلیت ها در پلتفرمینگ نیز قابل استفاده بوده و اهمیت زیادی دارند. به همین علت کاربر باید توجه کند که برترین استفاده را از آن ها انجام داده و بتواند به سرعت در بازی پیش برود. نکته اصلی اینجاست که این بازی با وجود اینکه با عناوین دیگر شاهزاده پارسی تفاوت زیادی دارد، همچنان جزئی از آن مجموعه بوده و موارد آشنای بسیار زیادی دارد.

بازی شاهزاده پارسی: تاج گمشده برای کنسول های نسل 8 و 9 به همراه کامپیوتر و نینتندو سوییچ در تاریخ 28 دی (18 ژانویه سال 2024) عرضه خواهد شد.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "ببینید؛ ویدیوی گیم پلی Prince of Persia: The Lost Crown بازی را معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید؛ ویدیوی گیم پلی Prince of Persia: The Lost Crown بازی را معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید