بحران سگ های ولگرد در کرج ، عضو شورا: بهانه حیوان دوستی راه چاره نیست

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: دستورالعمل های جاری، تمایلات احساسی، بهانه های حیوان دوستی و در بعضی موارد منفعت طلبی طریق موثر و کارآمد حل معضل سگ های بلاصاحب نیست و پروتکل های مشترک علمی شهرداری، شورا و سازمان دامپزشکی می تواند راه گشا باشد.

بحران سگ های ولگرد در کرج ، عضو شورا: بهانه حیوان دوستی راه چاره نیست

به گزارش وبلاگ سروری کیا، جواد چپردار رییس کمیسیون سلامت با اشاره به معضل سگ های بلاصاحب، گفت: دستورالعمل های جاری، تمایلات احساسی، بهانه های حیوان دوستی و در بعضی موارد منفعت طلبی طریق موثر و کارآمد حل این معضل نیست و پروتکل های مشترک علمی شهرداری، شورا و سازمان دامپزشکی می تواند راه گشا باشد.

او در اولین جلسه هم اندیشی روسای کمیسیون های خدمات شهری شوراهای اسلامی شهر و معاونین خدمات شهری شهرداری های استان البرز گفت: روزانه 1400 تن زباله وارد حلقه دره می گردد که 700 تن آن مربوط به کرج است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به ضرورت بازیافت نخاله های ساختمانی هم گفت: فراوری نخاله های ساختمانی در کرج به روزی 400 تن می رسد ولی تا کنون برای ساماندهی آنها اقدام موثری صورت نگرفته و صرفا به جمع آوری و انباشت آنها بسنده نموده ایم. بازیافت نخاله و پسماند ساختمانی تا 90 درصد امکان بهره مندی دوباره از آنها را ممکن می سازد که این امر قطعا به تغییر سیمای شهری و افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری منجر می گردد.

او به معضل تراکم و پراکندگی سگ های بلاصاحب در کرج اشاره نمود و گفت: در این خصوص به مرز بحران رسیده ایم و اگر تصمیمی علمی در این حوزه فارغ از حواشی، احساسات و یا حتی منفعت طلبی های مستتر اتخاذ نگردد، آثار زیستی یا اکوژیک این معضل و انتشار و شیوع بیماری های عفونی و انگلی مشترک با انسان سلامت شهروندان این استان تهدید و مخاطرات غیر قابل جبران را تشدید خواهد نمود. دستورالعمل های جاری، تمایلات احساسی، بهانه های حیوان دوستی و در بعضی موارد منفعت طلبی حلال این معضل نیست و پروتکل های مشترک علمی شهرداری، شورا و سازمان دامپزشکی می تواند راه گشا باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بحران سگ های ولگرد در کرج ، عضو شورا: بهانه حیوان دوستی راه چاره نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران سگ های ولگرد در کرج ، عضو شورا: بهانه حیوان دوستی راه چاره نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید