برترین تصمیم های کاریِ من، بدون هیچ خرجی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، در این مطلب درباره تجربه موفقیت کاری من بدون صرف هزینه میخوانید. من شغلی که در گوگل داشتم رها کردم تا عشقم به نویسندگی، سخنرانی و مربی گری را دنبال کنم.

برترین تصمیم های کاریِ من، بدون هیچ خرجی

وبلاگ سروری کیا | دو نفر را تصور کنید که با منابع، شبکه و زمان یکسانی شرکت های مشابه خودشان را راه اندازی می نمایند:

فرد شماره 1: هر روز با اضطراب و استرس درباره سامان دادن به لیست انجام کارهایش از خواب بیدار می گردد. او فوراً خودش را غرقِ واکنش پذیریِ کاری می نماید به عبارتی کوشش برای راضی نگهداشتنِ همه غیر از خودش با جواب دادن به ایمیل ها، رفتن به جلسه ها و انجام هر کاری که دیگران از او می خواهند. خلق و خوی ثابتی ندارد یعنی یک دقیقه شادمان و هیجان زده است و دقیقه ای دیگر خسته، مضطرب، بدون انگیزه و افسرده.

به گزارش وبلاگ سروری کیا ؛ کارایی او غیرقابل پیش بینی است به این معنا که گاهی اوقات با هیجانِ کار کردن از خواب بیدار می گردد و روز های دیگر به زور از تخت خواب بلند می گردد.

فرد شماره 2: روزهایش را با هدف آغاز می نماید. فرقی نمی نماید از چه دنده ای بلند شده باشد، بند کفش های ورزشی اش را می بندد و 20 دقیقه می دود. او از این زمان برای تامل و برنامه ریزی برای آن روز استفاده می نماید. اندورفین های آزادشده و دوشِ صبحگاهی انرژیِ لازم برای آغاز یک روز کاری عالی را به او داده است.

ابتدا مهمترین پروژه هایش را انجام می دهد، چون احساسِ هشیاری و خلاقیتش در سطح بالاست. بعد از ظهر با رفتن به کلاس یوگا به خودش استراحت می دهد. عصر زمانی که به سراغ صندوق ورودی ایمیل ها می رود کارهایش را به اتمام رسانده است، بنابراین سرزدن به ایمیل ها دیگر مانعِ برنامه های او نیست. در نهایت روزش را با احساس آرامش، شادمانی، اعتماد به نفس و قدرت به اتمام می رساند.

هر دوی این افراد خود من* هستم.

برترین تصمیمی که برای کسب و کارم گرفتم

من شغلی که در گوگل داشتم رها کردم تا عشقم به نویسندگی، سخنرانی و مربی گری را دنبال کنم. در طول ماه های اول که به تنهایی این علایق را دنبال می کردم فرد شماره 1 بودم.

کنترل کسب و کار دست من نبود، برعکس من تحت کنترل کسب و کارم بودم. هزینه های راه اندازیِ نیمه تمامِ کسب و کارم بسیار بالا بود. احساس بی حالی، ناراحتی و عصبانیت از خودم داشتم. انضباط و عزت نفس من وقتی که بیش از همه به آن ها نیاز داشتم کجا بودند؟ این شد که تصمیم گرفتم تغییر کنم. ظرف 3 هفته به فرد شماره 2 تبدیل شدم بدون حتی 1 سنت هزینه. این تغییر هیچ ربطی به فروش، بازاریابی یا بهره وری نداشت، به خودِ من ربط داشت.

تصمیم گرفتم سلامت خودم را در اولویت قرار دهم. من یک دوره پاک سازیِ 3 هفته ای را آغاز کردم. در این دوره کافئین، شکرِ تصفیه شده، الکل، گندم، لبنیات و گوشت قرمز را به طور کامل از رژیم غذایی خودم حذف کردم. متعهد شدم هر روز صبح 20 دقیقه بدوم. این زمان آن قدر کوتاه بود که نمی توانستم با هیچ بهانه ای قیدِ 10 دقیقه رفت و 10 دقیقه برگشت به خانه را بزنم. در نهایت، در کلاس یوگا ثبت نام کردم تا حداقل دو بار در هفته یوگا تمرین کنم. این کلاس آن قدر انرژی بخش است که حالا 4-5 بار در هفته یوگا تمرین می کنم. در سه روزِ اول پاکسازی کاملاً بی قرار بودم، اشتیاق شدیدی به قهوه، شکر و تلویزیون داشتم، قادر نبودم تمرکز کنم، چون هر پنج دقیقه به آن ها فکر می کردم. اما روز چهارم و روز های بعد از آن، متوجه تغییرات باورنکردنی شدم.

هشیار و حواس جمع، خلاق، مطمئن، پرانرژی، موثر و شاد شده بودم. کار هایی که قبلاً یک ماه طول می کشید به اتمام برسانم حالا ظرف یک هفته انجام داده بودم. دیگر دچار کج خلقی نمی شدم و روز بی ثمر نداشتم. خوابم عمیق و عالی شده بود. خلق و خویم عالی شده بود. در کنفرانس ها می درخشیدم و پرانرژی بودم. در جلسات مربی گری و سخنرانی بی نهایت هشیار بودم و کسب و کارم روی غلطک افتاده بود.

قبلاً به مجلات بیشماری که رژیم غذایی سالم و ورزش را تبلیغ می کردند طعنه می زدم تا اینکه خودم تاثیر قدرتمند آن ها را بر عایدی خالص کسب و کارم تجربه کردم (و البته تناسب اندام و مزایای آن که پوشیدنِ دوباره برترین شلوار های جینم بود).

چگونه به کسب و کارمان با اولویت دادن به بدنمان رونق دهیم

1. با بُرد های چهار روزه آغاز کنید: این مفهوم را از مارتا بِک آموختم، نویسنده کتاب بُردِ چهار روزه. این کتاب برای همواره تصور من را درباره رژیم غذایی و ورزش تغییر داد. بِک تاکید داشت هردفعه به مدت چهار روز یک کار را برعهده بگیرید. برای آغاز یک کار بسیار آسان را انتخاب کنید تا به مرور زمان پویایی و اعتماد به نفس تان تقویت گردد.

2. با رژیم غذایی سالم و ورزش برای روزهایتان برنامه ریزی کنید: فرقی نمی نماید مقاومت در برابر فکرِ من وقتِ کافی ندارم چقدر برای شما سخت است، اما این تغییر را حتماً امتحان کنید. یک هفته آن را امتحان کنید اگر نتیجه ای برای کسب و کارتان نداشت، آن را نادیده بگیرید. اما حداقل این شانس را به بدن تان بدهید تا برای خودش تصمیم بگیرد.

3. پیشرفت تان را دنبال کنید و از دوستان تان هم دعوت کنید: من چالشِ سلامتی را به تنهایی آغاز کردم، اما فوراً به این نتیجه رسیدم این تجربه با همراهیِ دوستانم لذت بخش تر خواهد شد، بنابراین الگویی ساختم که همه بتوانیم پیشرفت مان را در آن دنبال کنیم. در انتهاِ هر هفته، چهار پرسش را برای دوستانم ایمیل می کردم: این هفته چه حسی داشتی؟ به چه چیزی افتخار می کنی؟ با چه چالش هایی روبه رو شدی؟ هفته دیگه می خوای روی چه چیزی تمرکز کنی؟

4. منابع انرژی تان را بهینه سازی کنید: وقتی بدن تان را در اولویت قرار می دهید، برترین کارتان را هم در اولویت قرار دهید، پس روزهایتان را با خلاقانه ترین و مهم ترین کار ها آغاز کنید تا پس از آن همه کار ها آسان به نظر برسد. اجباری نیست مثل من دوره پاک سازی 3 هفته ای را تجربه کنید، بینید کدام تجربه مناسب زندگی شماست و نتیجه بخش خواهد بود.

حالا که من در حالتِ حفظ و تثبیتِ بعد از پاکسازی قرار دارم میزان کمی قهوه می نوشم و هر هفته یک روز تقلب می کنم. من بدون اینکه برای کاهش وزن کوشش نموده باشم 6 کیلو وزن کم کردم و این از عوارض خوشایندِ رژیم غذایی جدیدیست که راستا پیشرفت کاری من را هموار نموده است.

* آنا کاترینا شافنر، نویسنده، مربی و استاد تاریخ فرهنگی در دانشگاه کنت بریتانیا است.

منبع: Lifehack

منبع: فرادید

به "برترین تصمیم های کاریِ من، بدون هیچ خرجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تصمیم های کاریِ من، بدون هیچ خرجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید