تصویر بازیگوشی و آب تنی پلنگ ماده و توله اش ؛ ثبت خانواده نو پلنگ ایرانی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از رصد و ثبت تصویر یک خانواده تازه پلنگ ایرانی در منطقه تندوره اطلاع داد.

تصویر بازیگوشی و آب تنی پلنگ ماده و توله اش ؛ ثبت خانواده نو پلنگ ایرانی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان داشت: محیط بانان پارک ملی تندوره در پایش و رصد این پارک از یک خانواده تازه پلنگ ایرانی خبر دادند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: تصاویر این خانواده تازه پلنگ ایرانی که همراه با بازیگوشی و آب تنی آنها همراه بود، با یاری دوربین های تله ای ثبت شد.

مهدی اله پور مطرح کرد: در پی احداث آبشخور تازه برای حیات وحش و مشاهده تغییرات رفتاری مادر این توله پلنگ در سال گذشته، پس از رصد این آبشخور، تصاویری زیبا از مادر و توله پلنگ حدوداً 5 ماهه، که در حال آب تنی و بازیگوشی هستند، به ثبت رسید.

اله پور عنوان داشت: پویایی بوجود آمده در پارک ملی تندوره ، امنیت زیستگاهی این گونه ارزشمند را در پارک ملی تندوره رقم زده و با کوشش محیط بانان سخت کوش پارک، حیات وحش در آرامش منطقه زیست می نمایند .

پلنگ ایرانی (Persian Leopard) یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ به شمار می رود که بومی غرب آسیا است و در لیست جانوران در معرض خطر انقراض اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصویر بازیگوشی و آب تنی پلنگ ماده و توله اش ؛ ثبت خانواده نو پلنگ ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر بازیگوشی و آب تنی پلنگ ماده و توله اش ؛ ثبت خانواده نو پلنگ ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید