تعطیلات خرداد به کجا سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ سروری کیا، گرفتن مرخصی و خالی کردن روزهای عادی برای سفر شاید چندان کار آسانی نباشد به همین علت تعطیلات چند روزه فرصت خوبی برای سفر است. اگر در همین زمان جاده های کشور را آنالیز کنید خواهید دید بار ترافیکی بسیار افزایش پیدا می نماید.

تعطیلات خرداد به کجا سفر کنیم؟

در این میان تعطیلات خرداد ماه می تواند فرصت خوبی باشد تا سفر 2 الی 3 روزه به یکی از مقاصد جهانگردی ایران داشته باشید، اما باید به این نکته توجه داشت که در این زمان کدام منطقه ها کشور برای سفر بهتر است.

از آب و هوا غافل نشوید

باتوجه به اینکه خرداد ماه آخرین ماه از فصل بهار است و این تعطیلات در نیمه این ماه واقع شده است باید به سراغ منطقه ها خنک و خوش آب و هوا بروید، درنتیجه بهتر است فکر سفر به منطقه ها جنوبی را چندان در سر نداشته باشید.

شمال کشور همواره پر هوادار است

سفر به منطقه ها شمالی کشور همواره مجذوب کننده و پر هوادار است، اما جالب بدانید که در این تعطیلات بیشتر سفرها به ماسوله، فیلبند، ماسال، جواهردشت، آبشار زمرد حویق و گیلان غربی مانند اسالم است. منطقه های که هرکدام مجذوب کنندهیت و زیبایی خاص خود را دارد.

اگر در پی سفری با حال و هوای سنتی و خانه های تماشای هستید بهتر است به ماسوله بروید، اما تجربه حضور در میان اقیانوسی از ابرها می تواند شگفت انگیز باشد در نتیجه راهی فیلبند شوید. جواهردشت و ماسال هم زیبایی هایی دارد که نمی توان از آن غافل شد، استراحت برروی تپه های سرسبز با نمایی مجذوب کننده از روستاها لذتی وصف نشدنی دارد. آبشار زمرد حویق هم تجربه خوبی در دل جنگل و سفر به تالش است.

برای سفر به ماسوله اگر آژانس علاءالدین تراول را انتخاب کنید با پرداخت 799 هزار تومان 2 شب در هتل تعیین اقامت داشته باشید و از ماسوله، ماسال، فومن نیز بازدید داشته باشید بعلاوه در این سفر 3 وعده غذایی مهمان تور خواهید بود.

برای تور فیلبند نیز می توانید با پرداخت 79 هزار تومان سفری یک روزه را با آژانس بیکران آریایی هیلدا تجربه کنید. البته اگر در این سفر آژانس فرجام پرواز کیان را انتخاب کنید با پرداخت 105 هزار تومان 1 وعده غذایی مهمان تور خواهید بود.

برای سفر به ماسال نیز اگر علاقمند به حضور در کلبه های جنگلی هستید می توانید با پرداخت 245 هزار تومان از خدمات آژانس رویای دیرین بهره ببرید 2.5 روز از این سفر لذت ببرید. البته این تور به وسیله آرند گشت امرداد با رقم 475 هزار تومان (با 4 وعده غذایی) و به وسیله آفتاب کلوت با رقم 525 هزار تومان (با 7 وعده غذایی) با اقامت در کلبه جنگلی برگزار می گردد.

برای سفر به اسالم نیز آژانس آفتاب کلوت با اقامت در هتل 3 ستاره برای 2 شب و 5 وعده غذایی رقم 885 هزار تومان را در نظر گرفته است. جالب است که در بعضی آژانس ها این رقم به 1 میلیون و 460 هزار تومان می رسد، در حالیکه اقامت شما 1 شب در هتل و یک شب در چادر است و 5 وعده غذایی مهمان تور خواهید بود.

اردبیل، تبریز و ارومیه را از دست ندهید

یکی دیگر از منطقه ها پرهوادار در تعطیلات خرداد ماه سفر به اردبیل و ارومیه است. سفری با آب و هوای خنک و بازدید از منطقه ها تاریخی.

اگر در پی بازدید از کلیسای سنت استپانوس جلفا که به ثبت جهانی رسیده و بعلاوه قدم زدن در ائل گلی هستید بهتر است راهی تبریز شوید و در این زمان از روستای زیبای کندوان نیز تماشا کنید. ساحل سرسبز رود ارس با کوه های سر به فلک کشیده به همراه خرید از بازار مرزی را باید از مجذوب کنندهیت های این سفر دانست.

برای سفر به تبریز آژانس ماهبان گشت آسمان هزینه ای 1 میلیون و 55 هزار تومان را در نظر گرفته است. در این تور 1 شب اتوبوس تخت شو، 1 شب در هتل پارادایس کلیبر و 1 شب هتل آلتین ارس اقامت خواهید داشت 6 وعده غذایی شما بر عهده تور خواهد بود. بعلاوه از پارک ائل گلی (شاه گلی) - روستای صخره ای کندوان - مسجد کبود تبریز (مسجد جهانشاه) - پیاده روی و لندرور سواری در جنگل های ارسباران (هزینه لندرور با جهانگرد) - قلعه بابک خرمدین - حمام کردشت (درصورت باز بودن) - آبشار آسیاب خرابه جلفا - کلیسای سنت استپانوس (استفانوس مقدس - ثبت جهانی یونسکو) - مقبره الشعرا (آرامگاه شهریار و حکیم اسدی طوسی) - بازارچه مرزی جلفا نیز بازدید خواهید داشت.

اما اگر می خواهید به اردبیل بروید باید خود را برای آب گرم های معروف سرعین آماده کنید. البته در این سفر گشت و گذار در جنگل فندقلو و گردنه زیبای حیران را نباید فراموش کنید. بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی که به ثبت جهانی یونسکو رسیده، نیز از دیگر مکان هایی است که در این سفر می توانید بازدید کنید.

می توایند برای سفر به اردبیل آژانس ماهبان گشت آسمان را با هزینه 796 هزار تومان انتخاب کنید و 2 شب در هتل 3 ستاره اقامت داشته باشید از خدماتی همانند بازدید از دریاچه شورابیل - جنگل فندقلو - طبیعت زیبای گردنه حیران - تله کابین و سورتمه گردنه حیران (هزینه با جهانگرد) - بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی - آبگرم سرعین - گنبد الله الله - موزه مردم شناسی اردبیل - خرید از بازار اردبیل - دریاچه استیل آستارا بهره ببرید. 6 وعده غذایی در این سفر برعهده تور خواهد بود.

ارومیه نیز مقصدی است که می توانید برای این زمان انتخاب کنید. بازدید از دریاچه ارومیه و گشت و گذار در بازار این شهر را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید و نباید فراموش کنید در این سفر از کلیسای ننه مریم بازدید کنید.

آرند گشت امرداد برای سفر به ارومیه مبلغ 895 هزار تومان را تعیین نموده که با پرداخت آن 2 شب در هتل مروارید ارومیه اقامت خواهید داشت. بعلاوه در کنار گشت و تورلیدر 11 وعده غذایی شما برعهده تور است.

سفر به دیار شیرین و فرهاد

کرمانشاه، کردستان و لرستان سه مقصد دیگری است که بسیار برای زمان یاد شده مناسب است. شما می توانید سفری ترکیبی داشته و از تماشای های کرمانشاه دیار شیرین و فرهاد و کردستان دیار مردان غیور بازدید کنید. در این سفر ترکیبی حتما سری به پالنگان روستایی پلکانی بزنید. بعلاوه نباید فراموش کنید در کنار دریاچه رویایی زریوار مریوان عکسی را به یادگار ثبت کنید.

برای سفر ترکیبی می توانید از تور ویسمن سیر حافظ بهره ببرید. در این تور که به اندازه 1 میلیون و 630 هزار تومان است 2 شب در هتل 4 ستاره، و 1 شب در هتل سنگی اورامان اقامت خواهید داشت و 13 وعده غذایی مهمان تور خواهید بود.

اگر در پی طبیعت گردی در این روزها هستید بهتر است گزینه سفر به لرستان را انتخاب کنید. در سفر به لرستان خود را برای پیاده روی در جنگل های بلوط زاگرس آماده کنید. در این مسیر به آبشار خیره کننده وارک خواهید رسید که آرامشی وصف نشدنی برای شما به همراه دارد. در واقع بهتر است در کنار طبیعت گردی اضافه نمود که سفر شما سفری پر از آبشار خواهد بود. حتما در این زمان از آبشارهای سرکانه، هفت چشمه، گریت و ازنادر بازدید کنید.

اگر با آژانس آفتاب کلوت راهی سرزمین آبشارهای می شوید باید هزینه آن با اقامت در هتل 3 ستاره برای 2 شب 830 هزار تومان خواهد بود. در این سفر 3 روزه 7 وعده غذایی با آژانس است. البته اسپیلت البرز این تور را با اقامت در هتل هتل 3 ستاره و با 5 وعده غذایی با مبلغ 1 میلیون و 390هزار تومان برگزار می نماید.

منبع: همگردی

به "تعطیلات خرداد به کجا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات خرداد به کجا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید