تپه باستانی چشمه علی شهرری سامان دهی و حفاظت می گردد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، مرتضی ادیب زاده روز دوشنبه 11 مردادماه 1400 با اعلام این خبر اضافه کرد: تپه چشمه علی شهرری با پیشینه تاریخی چند هزارساله جزو اولین استقرارگاه­های انسان در منطقه ها فلات مرکزی ایران بوده و فرهنگ سفال قرمز و نخودی با نقوش حیوانی و گیاهی و هندسی سیاه رنگ مکشوفه از این تپه با اسم فرهنگ چشمه علی شناخته شده است. شرایط کنونی تپه به علت ریزش دامنه تپه نیازمند حفاظت می باشد.

تپه باستانی چشمه علی شهرری سامان دهی و حفاظت می گردد

معاون میراث فرهنگی استان تهران اسم کرد: در این پروژه جهت شناخت و مطالعات فنی و تهیه سایت پلان مجموعه چشمه علی، شامل کوه و باروی ری باستان و چشمه و نقش برجسته و تپه تاریخی، بوسیله فتوگرامتری و مستندنگاری سه بعدی با هلی شات در حال اجرا است.

او اضافه نمود: سامان دهی و استحکام بخشی جداره های تپه و بازسازی دیواره های تخریب شده با ملات خاکی و کاه گل و بعلاوه پاکسازی سطوح تپه اجرا خواهد شد و این پروژه به وسیله متخصصین بازسازی آثار و بنا با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و با رعایت اصول حفاظتی تپه و تقویت جداره های خاکی به انجام می رسد.

منبع: گردشبان

به "تپه باستانی چشمه علی شهرری سامان دهی و حفاظت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه باستانی چشمه علی شهرری سامان دهی و حفاظت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید