خانه قدیمی شکری از خانه های ثبت شده در لیست آثار ملی نیست

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، خانه قدیمی شکری از خانه های ثبت شده در لیست آثار ملی نیست.

خانه قدیمی شکری از خانه های ثبت شده در لیست آثار ملی نیست

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به واکنش دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر تخریب یکی از خانه های قدیمی به نامه خانه شکری در بافت و محور فرهنگی تاریخی شهر اصفهان و در حریم بلافصل خانه های تاریخی طوسی زاده و مصورالملک واقع در خیابان زاهد، این ملک مسکونی و قدیمی از آثار و خانه های ثبتی نبوده است.

وی اضافه نمود: به علت ثبت نشدن این خانه تاریخی در لیست آثار ملی و بعلاوه استناد به گزارش های کارشناسان این اداره کل بویژه در طی سالهای 1382 به بعد که حکایت از فاقد ارزش تاریخی بودن این خانه داشته، متأسفانه در طی حداقل پنج سال گذشته شاهد تخریب و تبدیل آن به ویرانه بودیم به نحوی که در بازدیدهای کارشناسان این اداره کل در طی ماههای اخیر معین شد که بیش از 90 درصد از آن بطور کامل تخریب شده و امکان بازسازی مجدد آن نیز به علت ثبتی نبودن وجود ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط ملک موجود، کارشناسان این اداره کل نتیجه گیری کردند که مالک یا مالکان می توانند با تهیه نقشه های معماری و رعایت ضوابطی چون تصویب تمامی نقشه ها به وسیله این اداره کل، رعایت حقوق حریم خانه های مجاور و رعایت کامل قوانین و ضوابط معماری و شهرسازی اقدام به ساخت و ساز نمایند.

ایزدی توضیح داد: رعایت اصول حفاظتی، مرمتی و منظر بافت تاریخی از مواردی است که حتماً باید رعایت گردد ازجمله عملیات گودبرداری و یا مسیر و اتاقک آسانسور است که تمامی این مراحل با نظارت دقیق کارشناسان این اداره کل انجام می گردد و هرگونه تخلف در این موارد منجر به توقف عملیات ساخت و ساز خواهد شد.

منبع: همگردی

به "خانه قدیمی شکری از خانه های ثبت شده در لیست آثار ملی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه قدیمی شکری از خانه های ثبت شده در لیست آثار ملی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید