خبرنگاران پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان به بیش از 73 درصد رسید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، رشت - خبرنگاران - استاندار گیلان با بیان اینکه طی سال جاری بیش از 41 پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده است، گفت: این پروژه ها هم اکنون به طور میانگین بیش از 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خبرنگاران پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان به بیش از 73 درصد رسید

ارسلان زارع سه شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با تبریک سالروز پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی ایران گفت: از پروژه های اقتصاد مقاومتی سال 99 تا به امروز هشت مورد به بهره برداری رسیده که تعدادی از آنها در دهه فجر به بهره برداری شده است.

وی توضیح داد: در فاصله هفته دولت تا دهه فجر سال جاری نیز با کوشش های موثر خدمتگزاران 895 پروژه عمرانی و مالی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 811 میلیارد تومان با مشارکت بالای بخش خصوصی و اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار و 221 نفر به انجام رسید و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای سال 1400 نیز 30 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه ها تعریف شده است، گفت: دستگاه ها موظفند آن دسته از پروژه هایی که به سال آینده منتقل می شوند را در نخستین ماه های سال به بهره برداری برسانند.

زارع همچنین از تعریف 83 پروژه جهش فراوری استان با احتیاج تسهیلاتی 889 میلیارد تومان اطلاع داد و گفت: این پروژه ها به 40 میلیارد تومان یارانه با سود سه درصد که مورد استقبال کارآفرینان قرارگرفته، احتیاج دارد که تسریع در ابلاغ و تخصیص یارانه ها مورد انتظار است.

استاندار گیلان به امضاء تفاهم نامه جهش فراوری توسط بانک ها نیز اشاره نمود و ضمن قدردانی از همراهی موثر آنها بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات و اجرایی شدن پروژه ها تأکید کرد.

وی توضیح داد: کوششها و جدیت برای به مرحله آبگیری رساندن سد پلرود در خردادماه سال 1400 ادامه دارد و اجرای پیروز سدهای لاستیکی به عنوان تجربه ای ارزنده در استان محسوب می گردد که امید است تأمین اعتبارات مورد احتیاج در سال آینده نیز استمرار داشته باشد.

زارع گفت: همچنین در مورد احداث سد لاسک با مشارکت انتفاعی بانک های عامل براساس درخواست وزارت نیرو آنالیز هایی اجرا شده است.

وی پسماند را یکی از چالش های استان خواند و بیان نمود: با پیگیری های اجرا شده در حوزه مدیریت پسماند ضرورت دارد پیمانکاران و شهرداری ها به ویژه در مرکز استان پیگیری و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره پیشرفت خوب پروژه راه آهن رشت-کاسپین در هفته های اخیر و تأمین مصالح مورد احتیاج گفت: برای تامین مصالح مورد احتیاج این پروژه ها نگرانی نداریم و تکمیل به جامانده آزادراه منجیل- رودبار نیز برای بهره برداری درموعد مقرر در حال اجرا است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت هم تقریبا تکمیل شده است، ادامه داد: برای تجهیزات این کتابخانه و بهره برداری در بهار سال 1400، 35 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان به بیش از 73 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان به بیش از 73 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید