آمار تلخ از بچه های بازمانده از تحصیل در ایران

به گزارش وبلاگ سروری کیا، قائم مقام وزیر کشور و رییس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار گفت: 874 هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در محلات کمتر برخوردار شناسایی شدند.

آمار تلخ از بچه های بازمانده از تحصیل در ایران

به گزارش وبلاگ سروری کیا، علی آقامحمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی توانمندسازی محلات کم برخوردار و کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان وخانواده استان گلستان اضافه نمود: بیشترین جمعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به سیستان و بلوچستان و سپس تهران است.

وی در حوزه پوشش کنکور دانش آموزان بازمانده از تحصیل در محلات کم برخوردار کشور، اضافه نمود: در آینده نزدیک از این طرح رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: از زمان پیروزی انقلای اسلامی تا به امروز کوشش بسیاری برای رفع محرومیت در کشور اجرا شده و این روند بدون وقفه ادامه دارد.

به گفته وی این جمعیت در 2 هزار و 200 محله کم برخوردار در کشور سکونت دارند.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه سلامت جمعیت ساکن منطقه ها کم برخوردار اضافه نمود: گرگان می تواند نمونه پیروز سرمایه گذاری در این بخش باشد.

آقامحمدی به تامین مسکن در محلات کم برخوردار اشاره نمود و گفت: ساخت 300 هزار خانه در 2 هزار و 20 محله کم برخوردار کشور برنامه ریزی شده است.

وی به کوشش برای ایجاد فرصت شغلی در محلات کم برخوردار اشاره نمود و اضافه نمود: باید شغل مناسب برای ساکنان این منطقه ها ایجاد گردد.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور به فعالیت های حوزه فرهنگ و مذهب در محله های کم برخوردار اشاره نمود و گفت: در این بخش در کنار مراسم عزاداری، به برپایی جشن به وسیله بزرگان محله، تجهیز کتابخانه ها و تشکیل گروه سرود توجه ویژه می گردد.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: سرانه تخصیص یافته به ازای هر نفر در این استان به خصوص ساکنان منطقه ها شمالی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور 120 میلیون ریال است.

علی محمد زنگانه اضافه نمود: تخصیص این مقدار سرانه یاری فراوانی به رفع محرومیت این منطقه ها خواهد نمود.

وی ادامه داد : سرانه تخصیص اعتبار به ازای هر نفر ساکن در منطقه ها جنوب گلستان هم 100 میلیون ریال است.

وی تاکید نمود: توزیع سرانه اعتبارات در گلستان با توجه به نرخ بیکاری در شمال و شمال غرب 155 میلیون ریال، منطقه شرق و شمال شرق 112 میلیون ریال، منطقه مرکزی استان زیر 100 میلیون ریال و در منطقه غربی گلستان حدود 120 میلیون ریال به ازای هر نفر است.

به گفته زنگانه حدود 400 هزار میلیارد ریال در سفر دولت سیزدهم به گلستان مصوب شد که در قالب 114 مصوبه برای 526 برنامه و پروژه تخصیص خواهد یافت.

وی اظهار داشت: 120 هزار میلیارد ریال تملک دارایی، 130 هزار میلیارد ریال ایجاد نیروگاه، 112 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی، 7 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه از جمله اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم به گلستان برای رفع تبعیض، توسعه عدالت بوده که توزیع آن در حال اجرا است.

استاندار گلستان گفت: یاری به شیرین سازی آب دریای خزر در استان با خرید تضمینی شیرین سازی آن، تکمیل سد نرماب مینودشت و اجرایی شدن سد شصت کلاته گرگان احتیاج استان به آب آشامیدنی را تا حد زیادی رفع خواهد نمود.

زنگانه اضافه نمود: اکنون استان گلستان از لحاظ تامین منابع آبی آشامیدنی در فصل زمستان در بعضی از شهرهای استان از جمله گرگان مشکل قطعی آب دارد .

وی اجرای راه آهن اینچه برون- آزاد شهر - شاهرود - بندر عباس با صرفه ترین مسیر ریلی اتصال شمال به جنوب کشور برشمرد و گفت: اجرای این پروژه نسبت به برقی کردن مسیر اینچه برون - گرمسار، 600 کیلومتر مسیر را کوتاه خواهد نمود.

وی با ابراز نگرانی از خشک شدن خلیج گرگان، گفت: توجه به شتاب در احیای این پهنه آبی بسیار ضروری بوده و احتیاجمند توجه ویژه برای پایداری استان گلستان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمار تلخ از بچه های بازمانده از تحصیل در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تلخ از بچه های بازمانده از تحصیل در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید