درخواست شرکت های اینترنتی: افزایش قیمت 100 درصدی اینترنت ثابت در سال 1401

به گزارش وبلاگ سروری کیا، شاید قیمت اینترنت ثابت در سال آینده 100 درصد افزایش پیدا کند. شرکت های اینترنتی می گویند پس از 7 سال ثابت ماندن قیمت اینترنت، اگر در سال 1401 شاهد افزایش صد درصدی تعرفه اینترنت ثابت نباشند؛ توانایی ادامه کار نخواهند داشت.

درخواست شرکت های اینترنتی: افزایش قیمت 100 درصدی اینترنت ثابت در سال 1401

در چند ماه اخیر، بارها بحث افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل در سال 1401 مطرح شده است و این روزها که بودجه سال 1401 در صحن مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است؛ این موضوع داغ تر شده است.

پس از چند سال که وزارت ارتباطات به شرکت های اینترنتی برای افزایش تعرفه خدمت و پهنای باند و گیگ فروشی خود، چراغ سبز نشان نداد؛ اکنون وزارت ارتباطات و رگولاتوری آماده افزایش قیمت اینترنت هستند اما مسئله این است که شاهد افزایش چند درصدی قیمت اینترنت در سال 1401 هستیم؟

شرکت های اینترنتی می گویند ثبات تعرفه در 7 سال گذشته، باعث ضررهای انباشته زیادی در نزد آن ها شده و گپ بزرگی میان قیمت واقعی اینترنت و قیمت کنونی ایجاد کرده است و جز با افزایش 100 درصد قیمت، این فاصله جبران ناپذیر است.

مدیرعامل شاتل: حداقل 60 الی 70 درصد افزایش قیمت اینترنت ضروری است

احمد نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل، از افزایش بالای 60 تا 70 درصدی تعرفه ها در سال آینده می گوید و معتقد است اگر تعرفه ها افزایش پیدا کند، تازه آن ها می توانند شرایط فعلی خود را ثابت نگه دارند و هیچ سودی شامل حال آن ها نمی شود.

مدیرعامل شاتل می گوید پس از مصوبه 266 آذرماه سال 1396 که قیمت اینترنت ثابت تا کنون تثبیت شده است؛ شرکت های اینترنتی نتوانستند افزایش قیمت داشته باشند و هزینه های مالی و معنوی زیادی به آن ها تحمیل شده است. او می گوید در این سال ها علاوه بر افزایش هزینه پهنای باند و هزینه های مخابراتی که کمتر از یک سوم هزینه های اپراتورهای ثابت را تشکیل می دهد، 70 درصد هزینه های این شرکت های را هزینه های نیروی انسانی شامل می شود. طبق گفته های او در سال های گذشته بسیاری از شرکت های اینترنتی برای زنده ماندن و ادامه کار مجبور شده اند هزاران نفر از نیروهای خود را تعدیل کنند.

مدیرعامل شاتل می گوید اگر در سال آینده قیمت اینترنت ثابت 60 الی 70 درصد افزایش پیدا نکند و باز قیمت ها تثبیت شوند؛ به معنی از بین بردن اینترنت در کشور است.

دبیر کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی: باید قیمت اینترنت ثابت 100 درصد افزایش پیدا کند

اما محمدعلی شریفی الحسینی، فعال اینترنتی و دبیر کمیسیون اینترنت و انتقال سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، تأکید می کند که شرکت های اینترنتی برای جبران این افزایش هزینه ها باید اجازه افزایش تعرفه حداقل 100 درصدی را داشته باشند.

این فعال اینترنتی، مصوبه مجلس در مورد تغییر نیافتن تعرفه اینترنت در سال 1400 را به ضرر شرکت های اینترنت ثابت خواند و گفت که این دستور باعث ورشکستگی و بیکار شدن نیروهای بسیاری از شرکت های فعال در بازار اینترنت کشور شده است.

او می گوید اگر دولت سیزدهم انتظار توسعه و رساندن اینترنت با کیفیت به دست مردم را دارد باید تعرفه های به نحوی افزایش پیدا کند که شرکت ها بتوانند از محل درآمد این تعرفه ها امکان سرمایه گذاری و ارائه سرویس با کیفیت به کاربران را داشته باشند.

به باور او در سال آینده اگر اپراتورها امکان افزایش قیمت های خود را نداشته باشند، قطعاً ورشکست خواهند شد و با شرایط بدی دست وپنجه نرم خواهند کرد.

مدیرعامل رسپینا: هم افزایش قیمت اینترنت، هم افزایش پهنای باند

محمد صادقین، مدیرعامل شرکت رسپینا علاوه بر افزایش قیمت، افزایش پهنای باند را هم خواستار است و می گوید افزایش قیمت وقتی می تواند مؤثر باشد که زیرساخت پهنای باند مورد نیاز شرکت ها را تأمین کند: افزایش بدون برنامه تعرفه کمکی به حال شرکت های اینترنتی نمی کند. باید در کنار این افزایش تعرفه، افزایش پهنای باند نیز رخ دهد. نمی توان تعرفه را افزایش داد و سرویس بی کیفیت دراختیار کاربران قرار گیرد. با این اتفاق تنها کاربران شاکی خواهند شد.

وزیر ارتباطات: افزایش تدریجی و پله ای

در این میان، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات موافق افزایش تدریجی و پله ای قیمت اینترنت است و اخیرا گفت علاوه بر کمیسیون سازمان تنظیم مقررات که مرجع اصلی و تخصصی در مورد قیمت گذاری اینترنت است؛ هماهنگی لازم با ستاد تنظیم بازار در مورد تغییر تعرفه های حوزه ارتباطی انجام خواهد شد. او یادآور شد که منظورش از اصلاح تعرفه افزایش یک باره آن نیست؛ بلکه به صورت پله ای تعرفه های ارتباطی افزایش پیدا خواهند کرد.

منبع: شبکه چی

به "درخواست شرکت های اینترنتی: افزایش قیمت 100 درصدی اینترنت ثابت در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست شرکت های اینترنتی: افزایش قیمت 100 درصدی اینترنت ثابت در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید