علم و تکنولوژی

ثبت جهانی یک اثر تاریخی در یونسکو تا چه مقدار به حفظ آن اثر یاری می نماید؟

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: ثبت جهانی آثار تاریخی و فرهنگی در لیست یونسکو می تواند به معرفی بیشتر یک کشور یاری کند و موجب پایداری و حفظ آن اثر گردد.

17 مهر 1402

برای رونق گردشگری همدان باید نقشه راه تنظیم گردد

استاندار همدان گفت: برای پیشرفت و رونق گردشگری استان تاریخی همدان باید نقشه راه تنظیم گردد به طوری که تمام برنامه ریزی ها به صورت مرتب و راهبردی در آن در نظر گرفته گردد.

10 مهر 1402

حرف های جنجالی یک استقلالی درباره درویش، دخترش و رونالدو ، پرسپولیس از پیش بازنده بود!

مدیرعامل اسبق استقلال اظهارات جنجالی و متفاوتی را پیرامون استقبال باشگاه پرسپولیس و بعلاوه طرفداران از کریستیانو رونالدو مطرح نمود.

30 شهریور 1402

نوشابه ای با طعم آینده

شرکت کوکاکولا، با ارائه محصولی نو، به آینده محتمل دنیای خوراکی ها رفته است.

25 شهریور 1402

مهارت داستان گویی بصری در هنرمندان انیمیشن ساز ما کم است، ادبیات و کتاب ماده خامِ صنعت انیمیشن!

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، حامد میرزائی، دانش آموخته و پژوهشگر در حوزه مطالعات انیمیشن است. او شرایط انیمیشن کودک و نوجوان ایران را در شرایط ساکن می بیند و در عین اینکه پیشرفت هایی داشته است، خروجی اش را متناسب با امکانات و نیازهای مخاطبان...

23 شهریور 1402

مشخصات محصول نو سامسونگ لو رفت، عکس

گجت نیوز نوشت: اطلاعات تازه ای از مشخصات سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا به بیرون درز کرد؛ این شاید کامل ترین افشاگری درباره مدل S24 Ultra تا به امروز باشد.

18 شهریور 1402

از نمایشگاه IFA 2023 چه انتظاراتی داریم؟

هر ساله در برلین، نمایشگاه IFA برگزار می گردد که بزرگ ترین رویداد اروپا برای ارائه انواع و اقسام گجت ها و لوازم خانگی تازه است. این رویداد برای اولین بار در سال 1924 برگزار گردید و سال به سال تا حدی بزرگ تر می گردد. نمایشگاه IFA 2023 هم قرار است بین تاریخ 10 شهریور...

7 شهریور 1402

ضیافت تابستانه کتاب در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شهرکرد، به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت بچه ها، نوجوانان و جوانان، تا به امروز بیش از یک هزار و 100 عنوان برنامه فرهنگی آموزشی در قالب طرح کتابخانه تابستانه من در کتابخانه های چهارمحال و بختیاری اجرا...

6 شهریور 1402

بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.

4 شهریور 1402

پروفسور ایرانی درهای جدیدی به روی علم کوانتوم باز کرد!

محققان دانشگاه اتاوا با همکاری دانیلو زیا و فابیو اسکیارینو از دانشگاه ساپینزا رم، اخیراً تکنیک جدیدی را کشف نموده اند که امکان تجسم عملکرد موج دو فوتون درهم تنیده و ذرات بنیادی تشکیل دهنده نور را در حالت واقعی فراهم می نماید.

3 شهریور 1402

راکفلرها را بهتر بشناسیم ؛ خانواده ای مشهور، اما مرموز

شاید در طول تاریخ معاصر هیچ نام خانوادگی ای به میزان راکفلر در سراسر جهان مشهور نشده و برای نسل های متوالی در میان مردم شناخته شده نباشد.

30 مرداد 1402

کدام ورزش برای جوانی پوست مناسب است؟

ورزش فواید زیادی مانند مدیریت وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت روان دارد با این حال، یک باور رایج نیز وجود دارد که می گوید: ورزش ممکن است شرایط پوستی مانند آکنه یا روزاسه (آکنه بزرگسالی) را تشدید کند.

25 مرداد 1402

قابلیت پنهان واتساپ نفوذ را غیرممکن می کند

دیجیاتو نوشت: اگر کاربر واتس اپ هستید، روش های مختلفی برای حفاظت از اکانتتان پیش روی شما واقع شده است. به زودی قرار است یک روش تازه به این سرویس اضافه شود که از طریق قابلیت Passkey حساب شما را ایمن تر می کند.

22 مرداد 1402

خودروی تازه بی ام و ضدگلوله است!

بی ام و از نسخه ضدگلوله i7 و سری 7 بنزین سوز پرده برداشت. آی 7 زرهی در برابر سلاح گرم و مواد منفجره مقاوم و از انواع امکانات برخوردار است.

20 مرداد 1402

دارویی که افراد را به رغم پرخوری لاغر نگه می دارد!

یک داروی امیدوارکننده ممکن است بتواند افراد را لاغر نگه دارد حتی اگر رژیم غذایی ناسالم داشته باشند.

18 مرداد 1402

ببینید ، سامانه ای برای استعلام تصادف خودروها

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وعده داد سامانه استعلام تصادفات خودروها تا دو ماه آینده راه اندازی گردد.

16 مرداد 1402

آخرین شرایط بازار مسکن ؛ قیمت ها کاهشی شده است؟ ، نقش مشاوران املاک در گران تر شدن قیمت ملک و اجاره

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: شرایطی که ابتدای سال در بازار اجاره به وجود آمده بود خیلی بغرنج بود که بیشتر تحت تاثیر دو عامل اساسی فضای مجازی و مشاوران املاک فاقد پروانه بود که به صورت سازماندهی شده در جهت افزایش قیمت حرکت می کردند و موجب...

11 مرداد 1402

امروز سفارش بدهید، امروز تحویل بگیرید

بالاخره سرویس سفارش تحویل در روز سفارش خبرنگاران اجرایی شد. فعلا امکان تحویل سفارش در همان روز در تهران و کرج فعال است. یک سری از کالاهایی که در لندینگ تحویل در روز سفارش قرار گرفته اند اگر تا قبل از ساعت 6 بعدازظهر خریداری شوند تا ساعت 10 شب همان روز و...

9 مرداد 1402

فوتبالیست ها به فضا می روند، برگزاری مسابقه فوتبال در ماه، عکس

روزیاتو نوشت: فوتبال محبوب ترین ورزش دنیا است اما آیا می تواند دستاوردهای خود را به زودی در یک سیاره دیگر توسعه دهد؟ دانشمندان فکر می نمایند که ممکن است. آنها بر این باورند که این بازی می تواند تا اوایل سال 2035 روی ماه انجام گردد، حتی با آنکه ممکن است بسیار...

7 مرداد 1402

عجایب هند : از شهر دوقلوها تا دریاچه اسکلت ها

کشور هندوستان تنوعی بی نظیر از ادیان و رسوم و زبان های مختلف را در خود جا داده است که از تاریخ کهن این سرزمین نشأت می گیرد.

31 تیر 1402
تعداد: (328)