بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است

به گزارش وبلاگ سروری کیا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.

بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است

رحیم خاکی با اشاره به آخرین شرایط بازسازی کاخ ناصری اظهار کرد: در اوایل شروع این پروژه مشکلاتی از جمله عدم تعامل و همکاری مناسب ساکنان روستا وجود داشت که خوشبختانه با توضیحات کافی و توجیه اهالی در مورد تاثیری که تکمیل این پروژه بر توسعه گردشگری و اقتصاد این روستا خواهد داشت، بخش زیادی از موانع برطرف شد.

وی با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه کاخ ناصری هستیم و بازسازی آن با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است، اضافه نمود: مشکل گازرسانی این پروژه هم حل شده و به زودی فاز اجرایی آن شروع می گردد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به پیگیری در مورد پرونده های ثبتی البرز گفت: پرونده ثبت شش اثر ناملموس تشکیل و به وزارتخانه ارجاع داده شد. این در حالی است که سهمیه سالانه البرز در این خصوص تنها سه پرونده است.

خاکی بیان نمود: البرز از لحاظ آثار ملموس و غیرملموسی که ظرفیت ثبت ملی دارند به قدری غنی است که تا سالها امکان تشکیل و ارجاع چنین پرونده هایی وجود دارد.

وی در ادامه به شروع فصل هشتم کاوش تپه ازبکی به وسیله تیمی خبره اشاره نمود و اضافه نمود: قطعا خروجی این کاوش ها به روشن شدن لایه دیگری از پیشینه و تاریخ این استان یاری می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز اضافه نمود: البته هنوز گزارش فصل هفتم کاوش های این محوطه تاریخی منتشر نشده و در قالب دو کتاب در حال آماده سازی است.

این مسئول با بیان اینکه در پی ثبت حریم تپه ازبکی هستیم، گفت: متاسفانه هنوز پیروز به ثبت حریم این تپه تاریخی نشده ایم و پیگیر این مساله هستیم و امیدواریم بزودی انجام گردد.

خاکی در مورد اینکه بالاخره تپه ازبکی ثبت جهانی می گردد یا خیر گفت: ثبت جهانی محوطه ازبکی احتیاج به داده های اطلاعاتی و علمی قوی در زمینه باستان شناسی و کاوش های مستمر دارد. بعلاوه ضروری است زیرساخت ها، پایگاه دانشی و کارگاه هایی در محل این تپه ایجاد گردد که قطعا زمان بر خواهد بود.

وی ادامه داد: در پی اخذ مجوز برای سایت موزه شدن این محوطه تاریخی هستیم که بزودی جلسه ای در این خصوص تشکیل و نتیجه اعلام می گردد.

منبع: همگردی

به "بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاخ ناصرالدین شاه در البرز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید