رویداد بازارگان؛ ویژه فروشنده های تبریزی دیجی کالا
به گزارش وبلاگ سروری کیا، دیجی کالا با هدف همراهی علاقه مندان به فروش در بستر آنلاین و بهبود تجربه فروشنده های فعال خود، در استان آذربایجان شرقی، از سوم تا هفتم تیرماه، رویدادی با عنوان رویداد بازارگان در شهر تبریز برگزار می نماید.
گردهمایی رویداد بازارگان با موضوع تجارت الکترونیک برگزار می گردد و دیجی کالا میزبان جمعی از فروشندگان، بازرگانان و مسئولان اصناف تجاری استان آذربایجان شرقی است.
فروشنده های استان آذربایجان شرقی در دیجی کالا
بعضی از بازرگانان آذربایجان شرقی، دیجی کالا را به عنوان فضایی امن و معتبر برای تجارت الکترونیک برگزیده اند و در بستر این پلتفرم فعالیت می نمایند. بخش قابل توجهی از این فروشنده ها در گروه های کالایی موبایل و لوازم الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و ابزار خودرو پرفروش بوده اند.
فروشنده های تبریزیِ دیجی کالا، در 73 درصد از تنوع کالاهایی موجود در این پلتفرم، محصولات آماده برای فروش دارند. بیش از 3500 فروشنده تبریزی در دیجی کالا فعالیت می نمایند که این عدد تنها 6 درصد از کل فروشنده های دیجی کالا را شامل می گردد. این عدد با توجه به پتانسیل های صنعت و فراوری و توزیع آفلاین در این استان، ظرفیت افزایش و رشد بسیاری دارد. بازارگانان این استان رتبه پنجم ارزش آفرینی و رتبه سوم سودآوری را در بین تمامی استان ها دارند. دیجی کالا در حال حاضر 2 انبار ثابت و سیار در شهر تبریز راه اندازی نموده و با ایجاد خط اختصاصی پشتیبانی به زبان ترکی، در کوشش است خدمات و امکانات را در این استان توسعه دهد.
تجارت الکترونیک در آذربایجان شرقی
استان آذربایجان شرقی به سبب موقعیت استراتژیک خود، همیشه به عنوان یکی از مهمترین درگاه های ارتباطی و تجاری کشور شناخته می گردد و گمرک این استان یکی از 5 گمرک برتر کشور در سال های اخیر بوده است. توسعه مالی این استان تنها به صادرات و واردات محدود نیست و بخش بازرگانی داخلی سهم چشمگیری در فعالیت ها و رشد مالی آن دارد.
در سال 1400 استان آذربایجان شرقی، رتبه سوم در فضای کسب وکار را در کشور کسب نموده و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در سال 1401 نیز با 6.3 درصد رشد اقتصای، جایگاه خود را در بسیاری از شاخص های مالی و بازرگانی حفظ کند؛ رقمی که از میانگین کشوری بالاتر است. شهر تبریز یکی از 10 شهر برتر در شاخص رقابت پذیری مالی است.
سهم 15 درصدی بازرگانی از فراوری ناخالص ملی استان
این استان به سبب وجود صنایع استراتژیک، عدم خام فروشی و کوشش برای تکمیل زنجیره تامین، همیشه در صنایع فراوریی همیشه یکی از پیشگامان بوده است. با توجه به آمار موجود، فعالیت های بنگاه های مالی در دسته های کالایی خودرو، قطعه سازی، داروسازی، لوازم خانگی، صنایع دستی (اداری و غیرداری)، محصولات چرمی (کیف و کفش) و مبلمان از پیشران های تجاری این استان هستند.
بازرگانان این استان اما نه تنها در جذب سرمایه و توسعه و تداوم فعالیت صنایع بالادستی، صنایع ثانویه و فراوری که در خرده فروشی و عمده فروشی و توزیع کالا نیز آمار قابل توجهی ایجاد کردند. به گونه ای که بازرگانی آذربایجان شرقی سهمی 15 درصدی از فراوری ناخالص ملی استان دارد که پنج برابر سهم معدن است و در بخش صنعت، معدن و تجارت در رتبه دوم قرار گرفته است.
با وجود پلتفرم های تجارت الکترونیک مثل دیجی کالا، فروش آنلاین محصولات برای فروشنده ها و دسترسی به بازارهای محلی برای مصرف نماینده ها راحت تر شده است. فروشنده های کالا به وسیله دیجی کالا به مشتری های خود در اقص نقاط کشور محصولات خود را ارائه می نمایند.
فروش 24 ساعته و سهولت در ارسال کالا برای مشتری، انگیزه ای است برای بسیاری از فروشنده های آفلاین، تا محصولات خود را به وسیله دیجی کالا به صورت آنلاین به فروش برسانند. دیجی کالا از همه علاقه مندان به فروش آنلاین دعوت به حضور در این بازار می نماید؛ با کلیک روی این لینک فروشنده دیجی کالا شوید.
منبع: همشهری آنلاین