هوش مصنوعی

نوشابه ای با طعم آینده

شرکت کوکاکولا، با ارائه محصولی نو، به آینده محتمل دنیای خوراکی ها رفته است.

25 شهریور 1402

عجایب هند : از شهر دوقلوها تا دریاچه اسکلت ها

کشور هندوستان تنوعی بی نظیر از ادیان و رسوم و زبان های مختلف را در خود جا داده است که از تاریخ کهن این سرزمین نشأت می گیرد.

31 تیر 1402

نقاشی بامزه پیشرفته ترین ربات انسان نمای دنیا

پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان، آمکا، این بار به سراغ هنر رفته است. در ویدیویی که به وسیله سازنده این ربات، شرکت Engineered Arts منتشر شده، آمکا را درحال نقاشی کشیدن می بینیم و این ربات یک گربه را نقاشی می نماید.

10 تیر 1402

کوکاکولا اگر ایرانی بود!

هوش مصنوعی قوطی کوکاکولا را برای کشور های مختلف طراحی کرده و این طرح زیر مربوط به ایران می شود

28 خرداد 1402

حضور دانش بنیان ها در بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات خاورمیانه

به گزارش خبرنگاران، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه چهار روزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امارات (GTEX) که طی روزهای 23 تا 26 مهر ماه 1402 در بغداد برگزار می گردد، حضور مستقل خواهند داشت.

24 خرداد 1402

اینستاگرام احتمالاً به زودی به چت بات هوش مصنوعی مجهز می گردد

چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی تقریباً همه جا هستند و ظاهراً در آینده نزدیک به اینستاگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا هم می آیند. طبق جدیدترین اطلاعات، اینستاگرام روی یک چت بات هوش مصنوعی کار می نماید که احتمالاً به زودی در اختیار کاربران...

21 خرداد 1402

ال جی با رونمایی از محصولات هوشمند غوغا کرد

محصولات نو ال جی فناوری های پیشرفته و قابلیت های هوشمند بسیاری دارند.

24 اسفند 1401

سودای المپیک هوشمند ژاپنی ها محقق می گردد؟ ، ثروتمندترین شرکت هوش مصنوعی دنیا در ژاپن شعبه می زند

شرکت چینی سنس تایم که به عنوان ثروتمندترین شرکت دنیا در حوزه هوش مصنوعی شناخته می گردد، تصمیم دارد مرکز تازه خود را در ژاپن توسعه دهد.

7 دی 1401

رنسانس گوشی های هوشمند در سال 2019 رخ می دهد؟ ، از صفحه نمایش منعطف تا اسکنراثر انگشت

سال نو میلادی در شرایطی شروع شد که بسیاری از اهالی دنیای فناوری سال گذشته را با جنجالهایی متعدد گذراندند. اما در این میان به نظر می رسد شرایط شرکت های فعال در حوزه فراوری موبایل بد نبوده است.

30 آذر 1401

تشخیص دقیق عفونت خون با هوش مصنوعی

ایرنا نوشت: محققان با استفاده از یک روش نو مبتنی بر استفاده از یادگیری ماشینی (هوش مصنوعی) پیروز به تشخیص دقیق تر عفونت خون شده اند و امیدوارند در آینده مقاومت به آنتی بیوتیک را هم پیش بینی کنند.

3 آذر 1401

فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می نماید

محققان فنلاندی در پی تطبیق تکنیک های هوش مصنوعی برای پیش بینی آسیب های زانو در ورزشکاران هستند.

18 آبان 1401

عکس ، نسل پنجم جنگنده سوخو روسیه به پرواز عایدی

دیجیاتو نوشت: روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که نسخه ارتقایافته جنگنده سوخو Su-57 در ماه جاری میلادی اولین پرواز خود را پشت سر گذاشته است.

9 آبان 1401

2 علت برای خریدن آیپد پرو M2 (و 2 علت برای نخریدن)

مدتی قبل اپل از آیپد پرو M2 رونمایی کرد که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد ولی حالا هر دو مدل آیپد پرو تازه به چیپست M2 مجهز شده اند. اگرچه این آیپد با تغییرات خاصی روبرو نشده، اما در هر صورت برای بعضی کاربران می تواند گزینه مناسبی باشد. در ادامه...

3 آبان 1401

محصولات تازه مایکروسافت در رویداد 20 مهرماه

تقریبا در تمامی رویداد های سخت افزاری مایکروسافت، حداقل از یک تبلت رونمایی شده و انتظار می رود که در مراسم روز آینده نیز عضو نو این خانواده به نام سرفیس پرو 9 معرفی گردد.

20 مهر 1401

دستگاه سورتر هوشمند پسته طراحی و ساخته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، محمدرضا فرحناک مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: محصول سورتر جزء صنایع تبدیلی محسوب می گردد؛ در صنایع تبدیلی، محصولی که به مرحله قیمت گذاری رسیده است،...

30 فروردین 1401

رونمایی از اولین تراشه 4 نانومتری موبایل دنیا

عجیب نیست که مدیاتک هر سال ما را با چیپست های رده بالای خود شگفت زده کند. اما محصولات سال جاری این کمپانی خاص تر از سال های قبل بوده است. تراشه مدیاتک Dimensity9000 محصول تازه این شرکت است که با ویژگی های منحصر به فردی ارائه شده است.

19 بهمن 1400

3 حقیقت مهم که باید درباره پردازنده موبایل نو کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بدانید

کوالکام پایان به طور رسمی نسل بعدی پردازنده موبایل پرچم دار خود را معرفی کرد تا جانشین پردازنده اسنپدراگون 888 گردد.

25 دی 1400

بورسیه دکترای پردازش سیگنال و یادگیری ماشین

بورسیه دکترای پردازش سیگنال و یادگیری ماشین دانشگاه Bourgogne فرانسه

30 آبان 1399

بزرگترین شرکتهای حوزه هوش مصنوعی را در منطقه داریم

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که امروز در محل کارخانه نوآوری با حضور شهردار و استاندار تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک هم افزایی بین افراد و بازیگران اکوسیستم نوآوری ایجاد شده که باید از آنها تشکر...

4 آبان 1399

جزئیات راه اندازی مرکز هوش مصنوعی به یاد شهدای سانحه هوایی 752

احمد معتمدی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی در دست انجام برای راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی در کشور به یاد شهدای سانحه هوایی پرواز 752 اوکراین، گفت: مطابق با نظر رئیس جمهور و برنامه مدنظر وزارت ارتباطات، جلسه ای برای هماهنگی ایجاد مرکز...

25 اسفند 1398