3 حقیقت مهم که باید درباره پردازنده موبایل نو کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بدانید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، کوالکام پایان به طور رسمی نسل بعدی پردازنده موبایل پرچم دار خود را معرفی کرد تا جانشین پردازنده اسنپدراگون 888 گردد.

3 حقیقت مهم که باید درباره پردازنده موبایل نو کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بدانید

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل اول (Snapdragon 8 Gen 1) واقعا یک تراشه قدرتمند و در بسیاری از تعیینات و ویژگی ها در نوع خودش منحصربه فرد و شاخص است.

اولین پردازنده با فناوری ساخت لیتوگرافی 4 نانومتری کوالکام است. مصرف انرژی 25 درصد کمتر و پردازنده گرافیکی 30 درصد سریع تر دارد. اولین پردازنده سیگنال تصویر 18 بیتی برای گوشی های هوشمند است و اولین پردازنده با مودم X65 5G کوالکام در جهان محسوب می گردد.

اولین تراشه با قابلیت +8K HDR10 برای اسمارت فون ها است و از ISP همواره روشن برای باز کردن سریع چهره و قفل گوشی سود می برد. از موتور هوش مصنوعی نسل هفتم کوالکام برای تجزیه و تحلیل صدا و فیلترهای بوکه Leica Leitz Look استفاده می نماید و مجهز به قابلیت عکاسی مگا در نور کم با گرفتن 30 عکس و بعد ادغام برترین عکس ها با یکدیگر است.

این پردازنده موبایل همچنان از 8 هسته فیزیکی در سه رده و با معماری ARMv9 استفاده می نماید. هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 3 گیگاهرتز است. در کنار این هسته اصلی، شاهد سه هسته قدرتمند Cortex-A710 در فرکانس 2.5 گیگاهرتز و بعد 4 هسته کم مصرف Cortex-A510 در فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستیم.

گفتنی ها درباره پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 زیاد است؛ از جمله اینکه شیائومی اعلام نموده اولین گوشی مجهز به این تراشه، شیائومی 12 است احتمالا 21 آذرماه معرفی می گردد.

اما در ادامه می خواهیم به 5 حقیقت درباره امکانات ارتباطی پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول اشاره کنیم که در واقع تعیینات ارتباطی اسمارت فون های سال 2022 را برای ما تعیین می نماید:

سریع ترین مودم 4G/5G جهان

کوالکام روی پردازنده موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 از مودم X65 5G استفاده نموده است که سریع ترین تراشه مودم 5G در جهان است و از شبکه های 3G و 4G LTE نیز پشتیبانی می نماید. مودم X65 5G هم از امواج رادیویی زیر 6 گیگاهرتز (Sub-6) و هم از امواج رادیویی میلی متری (mmWave) پشتیبانی می نماید ولی روی امواج میلی متری 8 فرکانس را تجمیع نموده و MIMO 2×2 دارد ولی روی امواج رادیویی زیر 6 گیگاهرتز مجهز به MIMO 4×4 است.

حداکثر سرعت انتقال دیتا با این مودم روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز به مرز 10 گیگابیت می رسد.

سرعت واقعی اینترنت 4G/5G

کوالکام گفته است مودم X65 5G روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 دارای سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است ولی نباید انتظار داشته باشید روی یک اسمارت فون پرچم دار در برترین کشورهای دارای شبکه های 5G چنین سرعت هایی بگیرید؛ بلکه روی شبکه های 5G مبتنی بر امواج میلی متری، بیشترین سرعت قابل دستیابی در حالیت ایده آل برابر با 4 گیگابیت بر ثانیه است. روی فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز سرعت اینترنت 5G به مراتب پایین تر است.

در شبکه های 4G LTE سرعت باز هم پایین تر بوده و در حالت ایده آل به مرز 2 گیگابیت بر ثانیه می رسد. شما با یک گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 می توانید به هر شبکه موبایلی وصل شوید.

سریع ترین وای فای 6 و 6 ای

کوالکام نه تنها سریع ترین مودم 5G را برای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در نظر گرفته است؛ بلکه در وای فای از تراشه کوالکام FastConnect 6900 استفاده نموده که از وای فای 6 و 6E پشتیبانی می نماید و حداکثر سرعت دانلود روی وای فای به مرز 3.6 گیگابیت بر ثانیه می رسد؛ یعنی سریع ترین وای فای که می توانید روی یک دستگاه همراه داشته باشید.

باندهای فرکانسی مورد پشتیبانی این پردازنده موبایل نیز 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز هستند. در گوشی های مجهز به این پردزنده، از فناوری های MU-MIMO و OFDMA و MIMO 2×2 برخوردار خواهید بود. بلوتوث 5.2 نیز روی این تراشه در دسترس خواهد بود.

البته، باید توجه کنید در صورتی که به یک مودم یا روتر وای فای 6E وصل شوید؛ سه باند رادیویی خواهید داشت و از سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه سود می برید وگرنه اگر به یک مودم یا روتر 802.11ax یا 802.11ac وصل شوید؛ همان دو باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را دارید.

منبع: شبکه چی

به "3 حقیقت مهم که باید درباره پردازنده موبایل نو کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 حقیقت مهم که باید درباره پردازنده موبایل نو کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید