رد پای آدم فضایی ها در صحرای مرموز نازکا!

به گزارش وبلاگ سروری کیا، در 400 کیلومتری جنوب شرقی لیما در پرو، صحرایی غیر قابل کشت به نام نازکا وجود دارد که در دل خود جاذبه ای خاص و شگفت آور را جای داده است.

رد پای آدم فضایی ها در صحرای مرموز نازکا!

با نگاه کردن به اقوام مختلفی که در طول تاریخ زندگی نموده اند، می بینیم که آن ها به روش های مختلف از خط استفاده می کردند. در این میان شاید یکی از عجیب ترین خطوط و طراحی هایی که شناخته شده است، خطوط بومیان اهل پرو باشد، که روی صحرای بی آب و علف کشیده شده است. با وبلاگ سروری کیا همراه باشید تا درباره خطوط صحرای نازکا که یکی از جالب ترین جاذبه های جهان است، بیشتر بدانید.

خطوط صحرای نازکا

در این بیابان بزرگ در مساحتی حدود 500 کیلومتر مربع، صدها خطوط مختلف را می بینید که به شکل های خطوط هندسی، انسان، حیوانات و حشرات کشیده شده ٰ اند. این نقاشی ها آنقدر وسعت دارند که نمی توان مثل دیگر جاذبه ها شکل نهایی آن ها را از روی زمین درک کرد. بلکه باید از روی ارتفاع و شکل این خطوط را تشخیص دهید.

ممکن است بپرسید این شیارها را چه کسی با این دقت طراحی نموده است؟ این شکل ها هنر مردمانی از تمدن نازکا است که در بین سال های 400 پیش از میلاد، تا 650 میلادی در این منطقه زندگی می کردند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بزرگ ترین نقاشی این منطقه، حدود 270 متر طول دارد.

علت اینکه بعد از این همه سال در اثر فرسایش های مختلف از بین نرفته اند، این است که در این منطقه که یکی از خشک ترین نقاط زمین است، باد خیلی کمی می وزد و شرایط آب و هوایی ثابت است.

کفِ صحرای نازکا به وسیله لایه ای از سنگریزه های آهن اکسید به رنگ فندقی تیره پوشیده شده است. مردم این منطقه برای ایجاد حکاکی ها، حدود 30 تا 40 سانتی متر از لایه بالایی این سنگ ها را برش می زدند، تا ماسه روشن زیر آن ها نمایان گردد.

آن ها احتمالا کار حکاکی را با مدل های کوچک آغاز نموده و سپس با دقت فراوان، مقدار مدل ها را افزایش داده اند.

چرا این اشکال کشیده شده است؟

نظریه های مختلفی درباره اینکه چرا این خطوط کشیده شده است وجود دارد. جنجالی ترین آن ها، نظریه اریک فون دنیکن است.

او گفته است، احتمالا این خطوط، فرودگاهی برای سفینه های فضایی آدم فضایی ها بوده است! اما بسیاری عقیده دارند که انگیزه ای مذهبی پشت این کار مردمان آن موقع وجود داشته است. بطوری که آن ها قصد داشتند شکل هایی را به وجود بیاورند که فقط خداوند از آسمان بتواند آن ها را ببیند.

پژوهش های تازه نیز نشان می دهند که هدف از طراحی خطوط نازکا با آب در ارتباط بوده است. آب در نواحی خشک مانند دشت ساحلی پرو یک کالا بسیار ارزشمند محسوب می گردد.

البته حکاکی های این منطقه به عنوان سیستم آبرسانی یا راهنما یافتن آب استفاده نمی شده اند، بلکه بخشی از مراسم مذهبی مردم نازکا بوده اند و با این کار از خدای خود می خواستند تا مقدار بارش باران را افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب باورنکردنی اما واقعی، پرورش گیاه در خاک ماه را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "رد پای آدم فضایی ها در صحرای مرموز نازکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای آدم فضایی ها در صحرای مرموز نازکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید