روسیه سامانه ضدماهواره ساخت

به گزارش وبلاگ سروری کیا، روسیه دستگاه لیزری -هسته ای ساخته است که می تواند ماهواره های دشمن را در مدار زمین از کار بیندازد.

روسیه سامانه ضدماهواره ساخت

خبرگزاری ریانووستی روز آدینه به نقل از گزارش شرکت تسلیحاتی آرسنال زیرمجموعه شرکت دولتی فضایی روس کوسموس (سازنده این سامانه) نوشت: سامانه فضایی ضدماهواره روسیه، اوس نام دارد و می تواند با فراوری اشعه الکترومغناطیسی، هر نوع دستگاه فضایی در مدار پیرامون کره زمین ازجمله ماهواره ها را از کار بیندازد.

سامانه فضایی اوس می تواند به اسم سامانه پدافند هوایی هم بکار گرفته گردد.

این دستگاه به این صورت کار می نماید که می تواند از مدار زمین، اهداف هوایی را شناسایی نموده و مشخصات آن را به واحدهای پدافند هوایی ارسال کند که برای نابودی هدف بکار گرفته می گردد.

شرکت آرسنال در گزارش خود خاطرنشان نموده است که در سال های 2018 و 2019 تحقیقاتی را برای بکارگیری از سامانه اوس برای اهداف تجسسی و ارتباطاتی و استفاده نظامی از تشعشعات لیزری این دستگاه انجام داده است.

روسیه در سالهای اخیر با تشدید رقابت با آمریکا در فضا، به ساخت سامانه های ضدماهواره ای توجه خاص نموده و خرید این دستگاه ها در سفارش های نظامی وزارت دفاع روسیه قرار گرفته است.

چندی پیش خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک مقام مطلع در صنایع دفاعی روسیه از آزمایش سامانه ضدماهواره ای این کشور خبر داده و اعلام نموده بود که وظیفه آن از کار انداختن ماهواره های مخابراتی دشمن است.

این منبع مطلع که نامی از وی در خبر برده نشده بود گفت که این سامانه با اسم تیرادا-2.اس با موفقیت آزمایش خود را پشت سر گذاشته است.

گفته شده است نحوه کار این سامانه ضد ماهواره ای به شکلی است که می تواند از روی زمین ماهواره های واقع در جو را از کار بیندازد.

رسانه روسی بعلاوه یادآوری کرد که سه سال پیش در همایش نظامی آرمیا-2018 در مسکو، وزارت دفاع روسیه قراردادهایی را برای خرید این سامانه امضا کرد.

آمریکا بارها از دستیابی روسیه به چنین سامانه ای ابراز نگرانی نموده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "روسیه سامانه ضدماهواره ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سامانه ضدماهواره ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید