سرسخت تر و آفرودی تر

به گزارش وبلاگ سروری کیا، نیسان نسل جدید کراس اوور فول سایز پث فایندر را رسماً معرفی نموده است. سازندهٔ ژاپنی در طراحی این ماشین از نسل اول آن که یک اس یووی آفرودی خشن بود الهام گرفته و سه شکاف بالای جلوپنجرهٔ آن کاملاً این موضوع را نشان می دهد البته طراحی کلی پث فایندر جدید خصوصاً در قسمت جلو با جلوپنجرهٔ V شکل عظیم و چراغ های C شکل، به فیس لیفت اس یووی فول سایز پاترول/آرمادا شباهت پیدا نموده است.

سرسخت تر و آفرودی تر

به گزارش وبلاگ سروری کیا، هرچند ممکن است قابل توجه ترین تغییر نسل جدید پث فایندر استایل آفرودی جدید آن باشد اما برای این کراس اوور ژاپنی گیربکس جدید و مجموعه ای از تکنولوژی های مدرن هم ارائه شده است البته زیر کاپوت این خودرو همچنان همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 نسل قبلی قرار گرفته که مثل گذشته 284 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید اما این موتور حالا بجای گیربکس CVT به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید متصل شده که باید به کاهش مصرف سوخت آن نسبت به نسل قبلی یاری کند.

هرچند به گفتهٔ نیسان، محور اصلی پث فایندر جدید آفرود نبوده است اما بااین حال این کراس اوور جدید از هفت حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اسپرت، اکو، برف، شن وماسه، گل ولای و بکسل برخوردار است که موجب می شوند بتواند در مسیرهای خشن و ناهموار هم حرف هایی برای گفتن داشته باشد. این خودرو در داخل نیز به لطف جایگاه نیمکتی ردیف سوم می تواند تا هشت نفر را حمل کند (مگر اینکه جایگاه های خلبانی ردیف دوم برای آن سفارش داده گردد) و توانایی بکسل تا 2.7 تن را هم دارد که برای نیازهای آخر هفته کافی خواهد بود.

برای اطمینان از اینکه هر هشت سرنشین پث فایندر در رفاه باشند، در داخل کابین در هر سه ردیف جایگاه ها پورت های USB تعبیه شده است.

همچنین در صندوق بار خودرو نیز می توان بدون خواباندن جایگاه های ردیف سوم، یک یخدان 120 لیتری یا چهار کیسهٔ گلف را حمل کرد.

این کراس اوور جدید ژاپنی به صورت استاندارد به یک نمایشگر 9 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی مجهز است و امکان سفارش تودوزی های چرمی و سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو هم برای آن وجود دارد.

به گفتهٔ نیسان، استفاده از شیشه های آکوستیک چندلایه، پنجره های ضخیم تر ردیف دوم و افرایش مواد عایق صدا در درها و کف خودرو موجب افزایش 60 درصدی جذب صدای موتور پث فایندر شده است.

برای این ماشین در تیپ های S و SV دستیار ایمنی ProPILOT هم قابل سفارش خواهد بود. این سیستم ترکیبی از دستیار فرمان با کروز کنترل تطبیقی است که برای کنترل شتاب گیری یا کاهش سرعت، نه تنها به خودروی جلو بلکه به خودروی جلوتر از آن هم توجه می نماید.

نسل جدید پث فایندر روی نسخهٔ کاملاً اصلاح شده ای از پلت فرم نسل کنونی ساخته شده و با 38 میلی متر طول کمتر، 12 میلی متر عرض بیشتر و 12 میلی متر ارتفاع کمتر، یک بازنگری واقعی را تجربه نموده است.

در همین حال، فضای داخلی خودرو افزایش پیدا نموده که این یعنی پث فایندر حالا می تواند حتی برای رقبای عظیم تر از خود هم دردسر ایجاد کند. نسل جدید نیسان پث فایندر در تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تعداد بازدید : 72

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین

به "سرسخت تر و آفرودی تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرسخت تر و آفرودی تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید