سفری در بیابان؛ یک طرفدار پیاده در راه جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ سروری کیا، ایده عبور پیاده از شبه جزیره عربستان به سمت دوحه در اوایل امسال زمانی به فکر عبدالله السلمی خطور کرد که او در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی بود که در آن یک مقام ارشد قطری در آن حضور داشت.

سفری در بیابان؛ یک طرفدار پیاده در راه جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ سروری کیا، این شهروند 33 ساله با هیجان آنچه را که در آن موقع به خود گفته بود به یاد می آورد: هر چه باشد به دوحه خواهم رفت، حتی اگر پیاده روی کنم.. سفری طولانی در جاده ای 1600 کیلومتری از زادگاهش جده در ساحل دریای سرخ تا دریای سرخ.

این شروع ماجراجویی جسورانه ای بود که بعضی از نزدیکان عبدالله بر اساس پیمودن یک سفر انفرادی که دو ماه طول می کشد آن را دیوانه توصیف کردند.

عبدالله به خبرگزاری فرانسه گفت که سفر او با هدف برجسته کردن اشتیاق منطقه برای جام جهانی است که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می گردد. وی که در کنار درختچه های کنار جاده در شهر الخاصره در 340 کیلومتری جنوب غربی ریاض در برابر نور خورشید پناه گرفته است، گفت: ما می خواهیم از جام جهانی حمایت کنیم.

این جوان که کلاهی بر سر داشت و کوله پشتی با پرچم عربستان و قطر حمل می نماید، اضافه نمود: من خود را قطری می دانم که علاقه زیادی به این جام جهانی و موفقیت آن دارم.

عبدالله السلمی تجربه طولانی در سفر های پیاده روی در کانادا و استرالیا، اما این سفر ها در مقایسه با سختی عبور از شبه جزیره عربستان آسان به نظر می رسد. او معمولاً هنگام طلوع آفتاب بیرون حرکت نموده و تا ده یا ده و نیم صبح پیاده روی می نماید، اما بعد از آن گرمای زیاد او را مجبور می نماید چند ساعت استراحت کند تا بعد از ظهر برسد و تا غروب آفتاب به راه رفتن ادامه دهد.

او هر از گاهی عصر ها پیاده روی می نماید تا هدف خود را که 35 کیلومتر در روز است حفظ کند. این شهروند سعودی مواد غذایی سبک حمل می نماید، در حالی که در مساجد دوش می گیرد و لباس هایش را می شست.

پست های او در رسانه های اجتماعی جزئیات زندگی در جاده ها، از زندگی معمولی گرفته تا موانعی را که با آن روبرو می گردد، از جمله جست وجوی شبانه برای جایی برای خواب یا حتی تماشا عقرب در چادرش را توضیح می دهد.

او بعلاوه مکالمات خود را با سعودی هایی که در طول جهت دیدار می نماید، ضبط می نماید، که بسیاری از آن ها برای ادامه سفر به او میان وعده و آبمیوه می دهند.

عبدالله گفت: وقتی با مردم دیدار می کنم و این کلمات زیبا را می شنوم: ما شما را در شبکه های شما دنبال و از شما حمایت خواهیم کرد، این من را تشویق می نماید که ادامه دهم.

وی با بیان اینکه با تماشا منظره ها متنوع پادشاهی شگفت زده شده است ادامه داد: پیاده روی جده تا دوحه هر 100 کیلومتر فرق دارد. 100 کیلومتر اول تپه های شنی، کوه ها، زمین های خالی و سپس مزرعه ها است.

عبدالله امیدوار است که با به اشتراک گذاشتن تجربیات پیاده روی خود، بتواند سایر سعودی ها را تشویق کند تا به سفر های سراسر کشورشان فکر نمایند.

او گفت: من می خواهم به مردم نشان دهم که پیاده روی یک ورزش زیبا است، حتی اگر هوا و زمین در عربستان باشد. وی ادامه داد: این یک ورزش ساده است... فقط باید یک کیف و چند چیز ساده و جدی به همراه داشته باشید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، عبدالله به موقع وارد دوحه می گردد تا در بازی عربستان سعودی مقابل آرژانتین در 22 نوامبر شرکت کند، وی می گوید آرژانتین در کنار تیم ملی عربستان سعودی تیم مورد علاقه اوست.

وی گفت: سال جاری بازیکنان خوبی داریم. ما انتظار و امیدواریم که سال جاری تیم عربستان با هروه رنار مربی بزرگ فرانسوی عملکرد استثنایی داشته باشد.

منبع: فرارو

به "سفری در بیابان؛ یک طرفدار پیاده در راه جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری در بیابان؛ یک طرفدار پیاده در راه جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید