سلفی ممنوع؛ شهری که برای سلفی گرفتن در خیابان های آن جریمه می شوید

به گزارش وبلاگ سروری کیا، روستاها و شهرهای کوچک ولی بسیار زیبای ایتالیا از توریسم بیش از حد رنج می برد و هجوم بسیار زیاد گردشگران به این شهرها به مسئله ای بسیار بزرگ برای آن ها تبدیل شده و در این میان نیز شهر پورتوفینو موضعی در برابر این شلوغ بسیار زیاد گرفته است.

سلفی ممنوع؛ شهری که برای سلفی گرفتن در خیابان های آن جریمه می شوید

این شهر ساحلی کوچک در ریویرای ایتالیا قرار گرفته و یک مقصد جهانگردی ایده آل به شمار می رود که باعث جلب جهانگردان بسیار زیادی به آنجا شده و همین نیز سبب شده تا ساکنین محلی فشار ناشی از این ازدحام را در زندگی روزمره خودشان تجربه نمایند.

در شهر پورتوفینو، ساختمان های رنگارنگ و تماشایی شهر در کنار ساحل قرار گرفته اند و اسکله بسیار زیبایی را شکل داده اند که به یکی از نقاط محبوب برای عکاسی تبدیل شده و در طول فصل تابستان نیز بازدیدنماینده های بسیار زیادی در اینجام برای گرفتن عکس سلفی توقف می نمایند و باعث مسدود شدن راه ها و مسیرها می شوند.

به منظور مقابله با این موضوع، شهردار پورتوفینو اظهار داشته که در نقاط مختلف این شهر، مکان های انتظار یا ایستادن ممنوع را ایجاد نموده است و هر کسی که بین ساعت 10:30 تا 6 بعدازظهر به مدت طولانی در اسکله حضور داشته باشد، تا 270 یورو جریمه می گردد.

شهر پورتوفینو به طور کل کمتر از 400 نفر جمعیت دارد ولی این در حالی است که جهانگردان بسیار زیادی را به خودش جلب می نماید که گاهی اوقات تعداد آن ها به فراتر از 10000 نفر نیز می رسد. هدف از این ممنوعیت نیز جلوگیری از تجمع گروه های بزرگ جهانگردان در نقاط مختلف اسکله است و تا خاتمه فصل تعطیلات در 15 اکتبر برقرار خواهد بود.

مقابله با توریسم بیش از حد در دیگر شهرهای ایتالیا چگونه است؟

پورتوفینو تنها شهر ایتالیایی نیست که با توریسم بیش از حد مبارزه می نماید. در ساحل آمالفی، خلیج های فیروزه ای و شهرهای کنار صخره ها در ماه های تابستانی انبوهی از بازدیدنمایندگان را به خودشان جذب می نمایند. برای کاهش ترافیک در مسیر معروف 35 کیلومتری بین ویتری سول ماره (Vietri sul Mare) و پوزیتانو (Positano)، یک سیستم محدودیت پلاک بین ژوئن تا سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی شده بود.

ماشین هایی که پلاک آن ها به عدد فرد ختم می شد، مجاز بودند در روزهای فرد در این جاده تردد نمایند و این در حالی است که خودروهایی که به عدد زوج ختم می شدند، در روزهای زوج می توانستند در این مسیر سفر نمایند. ونیز نیز از ازدیاد جهانگردان رنج می برد و در اوج فصل جهانگردی خودش، با 50000 نفر جمعیت روزانه پذیرای بیش از 150000 جهانگرد است.

این در حالی است که در سال 2021 میلادی، کشتی های کروز بسیار بزرگ از پهلوگیری در بندر ونیز منع شده بودند. این شهر قرار است در سال آینده میلادی نیز برای ورود هزینه ای را از بازدیدنماینده ها دریافت نمایند. این در حالی است که بازدیدنماینده هایی که شب را در ونیز می مانند، مالیات 5 یورو به ازای هر شب را باید بپردازند که روی صورت حساب هتل آن ها محاسبه می گردد.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "سلفی ممنوع؛ شهری که برای سلفی گرفتن در خیابان های آن جریمه می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلفی ممنوع؛ شهری که برای سلفی گرفتن در خیابان های آن جریمه می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید