سند کاهش تلفات جاده ای استان تدوین می گردد

به گزارش وبلاگ سروری کیا، خبرنگاران/کرمانشاه استاندارکرمانشاه گفت: برای آماده سازی و ایمن سازی جاده ها، برطرف نقاط حادثه خیز و ارتقای فرهنگ ترافیک، سند کاهش حوادث و تلفات جاده ای استان با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی تدوین می گردد.

سند کاهش تلفات جاده ای استان تدوین می گردد

بهمن امیری مقدم در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: با تدوین این سند می توانیم اقدامات پیشگیرانه را برای ایجاد ایمنی بیشتر و کاهش حوادث و تلفات جاده ای در بازه زمانی معین و بر اساس اولویت ها انجام دهیم.

وی اضافه نمود: اجرای دقیق پیوست آموزشی و فرهنگی این سند با رویکرد پیشگیری از بروز سوانح بسیار لازم است و نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی متولی در زمینه توسعه و توسعه فرهنگ و نهادینه شدن اصل احترام به قانون و قانونمندی در جامعه، ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی است و بی شک انجام این مهم به علت موثر بودن نقش عامل انسانی در تصادفات سبب کاهش آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری است

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: باید بیش از پیش به مسائل ترافیکی و ایمنی جاده ها به منظورکاهش تلفات جاده ای توجه شود و در این راستا تدوین سند کاهش تلفات و حوادث جاده ای لازم است.

وی توضیح داد: بر اساس قانون باید تلفات جاده ای سالی 10 درصد کاهش پیدا کند؛ لذا از دستگاه های اجرایی ذیربط انتظار داریم که با لحاظ داشت اعتبارات لازم زمینه تحقق اهداف را فراهم و در اجرایی نمودن مصوبات شورا جدیت و اهتمام لازم را داشته و گزارش عملکرد نیز در جلسات ارائه و آنالیز شود.

مقام عالی استان خواهان تشکیل یک کارگروه منسجم و تخصصی درون شهری و برون شهری در استان به منظور رصد و آنالیز دقیق چگونگی اجرای درست برنامه ها در راستای کاهش تلفات جاده ای شد و بیان داشت: مدیریت کارگروه درون شهری در شهر کرمانشاه با شهرداری کرمانشاه و مدیریت کارگروه برون شهری با اداره راهداری استان خواهد بود و لازم است که یک سند اجرایی در این راستا تدوین شود که بر اساس آن تمامی اقدامات و برنامه ها به وسیله دستگاه های اجرایی رصد و پیگیری شود.

وی بعلاوه با تاکید بر لزوم ایجاد یک کارگروه برای چگونگی و تحلیل تصادفات در استان ادامه داد: هر عاملی که منجر به تلفات جاده ای چه در داخل شهر و چه بیرون شهر می شود نیازمند تحلیل تصادفات می باشد که باید با اجرای برنامه های راهبردی و راهکارهای علمی از جمله اصلاح هندسی و برطرف نقاط حادثه خیز به کاهش تلفات ناشی از تصادفات اقدام کنیم.

امیری مقدم گفت: هم فرمانداران و هم مدیران راهداری در شهرستان ها موظف به پیگیری مستمر به منظور برطرف نقاط حادثه خیز حوزه استحفاظی خود هستند و دستگاه های اجرایی هم باید پیگیری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

نماینده ارشد دولت در استان با بیان اینکه نقاط حادثه خیز در استان باید طی یک برنامه معین، برطرف و تکلیف مدیران هر شهرستان در این راستا معین و تبیین شود، اضافه نمود: برای برطرف مسائل در استان ضمن آنالیز اسناد بالادستی، باید خودمان تصمیم بگیریم؛ زیرا با این روال، مسائل و مسائل بهتر و سریعتر برطرف خواهند شد.

استاندار کرمانشاه تاکید نمود: در هر کجای استان که حریم جاده ها رعایت نشده است جزو حریم تلقی می شود و باید تخریب شود و در این راستا هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت؛ لذا دستگاه ها نباید اجازه دهند که حریم جاده ها با اشکال غیر قانونی تصرف شود.

وی بعلاوه بر بازدید و پایش دوربین های برون شهری، استراحتگاه های بین راهی و نصب دوربین های هوشمند برای کنترل و کاهش سرعت، بازدید از مراکز معاینه فنی و ساماندهی تابلوهای بین شهری و ... تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سند کاهش تلفات جاده ای استان تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند کاهش تلفات جاده ای استان تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید