سیاحت در بوستان باغ سبزی

به گزارش وبلاگ سروری کیا، بوستان باغ سبزی، نه تنها فضایی بسیار امن و مناسب برای شهروندان است، بلکه در اینجا توجه ویژه به معلولان شهر شده و امکاناتی مناسب و استاندارد برای این گروه از شهروندان فراهم است تا آنها نیز بتوانند همچون سایر افراد در این بوستان سرگرمی و ورزش نمایند و از فضای آن لذت ببرند.

سیاحت در بوستان باغ سبزی

وبلاگ سروری کیا- سعیده مرادی: بوستان باغ سبزی نه تنها فضایی بسیار امن و مناسب برای شهروندان است، بلکه در اینجا توجه ویژه به معلولان شهر شده و امکاناتی مناسب و استاندارد برای این گروه از شهروندان فراهم است تا آنها نیز بتوانند همچون سایر افراد در این بوستان سرگرمی و ورزش نمایند و از فضای آن لذت ببرند و همین ویژگی بوستان باغ سبزی را نسبت به دیگر بوستان های مرکز متمایز نموده است؛ بوستانی که از اواخر سال گذشته درهایش روی مردم باز شده و به فضای عمومی شهر افزوده است. این بوستان در حوالی جنوبی ترین قسمت شهر می تواند انتخاب مناسبی برای سرگرمی افراد به ویژه معلولان باشد.

نوساز و مجهز

بوستان باغ سبزی 14هزار مترمربع وسعت دارد و فضای بزرگ و مناسبی را برای سرگرمی و دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی فراهم نموده است؛ بوستانی که با اهدافی ازجمله نوسازی و بهسازی بافت محله وصفنارد، افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط زیست، مقابله با شرایط ناگوار پس از زلزله، توسعه گردشگری و ظرفیت جذب ساکنان محلی و بازدیدنمایندگان منطقه ای و فرامنطقه ای با امکانات به روز ساخته و تجهیز شده است.

آسوده بگرد

جای جای معابر این بوستان از طراحی معابر و گذرها تا نصب وسایل ورزشی و تجهیزات رفاهی و خدماتی همه برای حضور و تردد معلولان مهیا شده و به عبارت دیگر مهم ترین ویژگی این بوستان هم همین است و معلولان می توانند با خیال آسوده به اینجا بیایند؛ به همین منظور با ایجاد مسیرهای بساوایی و مناسب سازی شده، امکان تردد سهل و آسان برای معلولان فراهم است.

دیدنی های بوستان

امکانات و دیدنی های بوستان باغ سبزی تهران متنوع هستند و در چند بخش ورزشی، سرگرمیی و استراحتگاهی دسته بندی می شوند. بعلاوه ایجاد آبنما و آبراه در دل اینجا زیبایی بوستان باغ سبزی را دوچندان نموده است. با ساعتی قدم زدن و تماشای این آبنماها و آبراه می توان از چشم انداز آن لذت برد و هوای بسیار مطبوعی را وارد ریه های خود کرد.

دستگاه های تخصصی

برای افرادی که اهل ورزش و پیاده روی روزانه هستند، وسایل ورزشی در بیشتر پارک ها دیده می گردد، اما این بوستان ایستگاه های تندرستی بزرگسال و ویژه افراد معلول دارد که امکاناتش متناسب با شرایط معلولان است. زمین های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، بدمینتون و زمین چمن مصنوعی در بوستان باغ سبزی ایجاد شده و اختصاص یافته تا علاقه مندان بتوانند با خیال آسوده فعالیت داشته باشند.

در زمین بازی بچه ها

دوردست بوستان، خوشحالی و هیاهوی بچه هاه آمیخته با خنده از فرط هیجان و ذوق زیاد به گوش می رسد که به زیبایی پارک باغ سبزی افزوده است؛ چراکه در بوستان باغ سبزی فضایی هم برای بازی بچه ها به متراژ 300مترمربع فراهم شده و این قسمت از پارک، یکی از برترین بخش های اینجا برای بچه ها و نوجوانان است. وسایل بازی مانند تاب، سرسره، الاکلنگ و... با استانداردهای بسیار دقیق برای بچه ها قرار داده شده است.

پوشش گیاهی

نارون، زیتون تلخ، توت، بلوط خزان پذیر و یاس هلندی در کنار شمشادها و برگ بو، زرشک قرمز و انواع گل فصلی و انواع گیاه پوششی در گوشه و کنار این باغ دلفریبی می نمایند. در اینجا گونه های گیاهی متنوعی کاشته شده که زیبایی این بوستان را دوچندان نموده است و شما می توانید ساعاتی را در خنکای اینجا سپری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "سیاحت در بوستان باغ سبزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاحت در بوستان باغ سبزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید