شبی که با نوای کمانچه گریستیم!

به گزارش وبلاگ سروری کیا، کمانچه همان سازی است که آوای آن چنان سوزی دارد که می تواند سیل اشک را از چشمان سرازیر کرده و غوغایی در وجود مخاطب به پا کند ...

شبی که با نوای کمانچه گریستیم!

به گزارش خبرنگار وبلاگ سروری کیا، در شبی که حسام اینانلو در مقام یادبود استاد کمانچه نوازی ـ علی اصغر بهاری ـ نواخت، مهمانان محدودی در سالن کوچک استاد دهلوی حضور داشتند.

اینانلو در این اجرا کمتر از 40 دقیقه به بداهه نوازی کمانچه پرداخت که فراز و فرودهای متعددی را با ساز خود تجربه کرد.

اگر به آوایی که نواخته می شد گوش جان می سپردید، چنان شما را با خود همراه می کرد که ناخودآگاه و بدون هیچ دلیلی اشک از چشمانتان سرازیر می شد.

از آنجا که موسیقی بی کلام یک هنر انتزاعی است، هر فردی می تواند برداشت متفاوتی از آن داشته باشد و حین گوش سپردن به آن فضای متفاوتی در برابر چشمانش تداعی شود. حال تصور کنید که پای اجرای بداهه نوازی کمانچه نشسته اید و نوازنده هر لحظه بنا بر حال و هوای خود سازش را به صدا درمی آورد و شما را با خود همراه می سازد که ممکن است در اینجا تا حدی با حال و هوا و انرژی نوازنده همراه شده و یا اینکه بسته به حال خود جهت متفاوت تری را حین گوش دادن به آنچه نواخته می شود داشته باشید.

علی اصغر بهاری از استادان موسیقی ایرانی و نوازنده برجسته کمانچه بود. او در دهه 1360 با فرامرز پایور، شهرام ناظری، جلیل شهناز، محمد اسماعیلی و سید محمد موسوی، در گروه اساتید موسیقی ایران، همکاری داشت.

حسام اینانلو ـ نوازنده کمانچه ـ متولد 1366 است و اولین فعالیت حرفه ای او در سال 1388 با انتشار آلبوم رهگذر شروع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شبی که با نوای کمانچه گریستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبی که با نوای کمانچه گریستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید