طاق پیروزی فرانسه، نماد غرور ملی فرانسوی ها

به گزارش وبلاگ سروری کیا، طاق پیروزی فرانسه بی شک یکی از بهترین یادواره های تاریخی است که نه تنها برای مردم فرانسه، بلکه برای جهانگرد هایی هم که برای تماشای جاذبه های فرانسه به پاریس آمده اند، قابل احترام است. مردم فرانسه در روزهای خاصی با یک شاخه گل، در طاق پیروزی گردهم می آیند تا قدردان مبارزینی باشند که برای خاک وطنشان، جان سپردند.

طاق پیروزی فرانسه، نماد غرور ملی فرانسوی ها

روایت ساخت طاق پیروزی

طاق پیروزی فرانسه در مرکز میدان شارل دوگل پاریس قرار گرفته است. از دورنمای بالا، خیابان های بسیاری از جمله، خیابان شانزلیزه، به این میدان ختم می شوند. 12 راستا انشعابی به میدان شارل دوگل منتهی می شوند و به طاق پیروزی که برجی با ارتفاع 50 متر و عرض 45 متری است، می رسند. زمانی که ناپلئون در نبرد استرلیتز پیروز می شود، دستور ساخت میدان پیروزی را می دهد. طاق پیروزی که در این میدان قرار گرفته است، توسط ژان فرانسوا ترز شالگرین طراحی شده است.

معماری طاق پیروزی

معماری این بنای شگفت انگیز، از طاق تیتوس روم، الهام گرفته است و به سبک نئوکلاسیسیم ساخته شده است. مجسمه هایی که روی طاق پیروزی فرانسه قرار گرفته اند توسط مجسمه سازهای مشهوری به نام ژان پیر کارتوت و آنتوان اتکس و فرانسوا روده ساخته شده است. برای رسیدن به بالاترین نقطه این بنا، باید 246 پله را طی کنید تا بر فراز این بنای شگفت انگیز قرار بگیرید. نکته جالب توجه، حکاکی نام صدها ژنرال و جنگ های پیروز شده آن ها، بر روی دیواره های طاق پیروزی است.

طاق پیروزی فرانسه برای افرادی که نمی توانند پله ها را طی کنند، آسانسوری قرار داده است که به موزه های داخلی آن ختم می شود.

چرا طاق پیروزی برای مردم فرانسه ارزشمند است؟

طاق پیروزی برای فرانسوی ها نماد غرور ملی است. نه تنها جنگ هایی که ناپلئون در آن پیروز شده است، روی دیواره های آن حک شده بلکه مقبره سرباز گمنام فرانسوی که در زیر طاق دفن شده است، حال و هوای این بنا را برای مردم فرانسه، متفاوت کرده است. مردم فرانسه برای بزرگداشت سربازان گمنام فرانسوی، با یک شاخه گل، در کنار پیکری که در زیر طاق دفن شده است، حضور دارند. نکته جالب توجه در طاق پیروزی پاریس، وجود آتشی همیشه شعله ور در بخش شرقی آن است. این آتش نماد پایداری و مقاومت مردم فرانسه است که برای بزرگداشت شهدای خود، بر پا شده است.

چرا طاق پیروزی ساخته شد؟

ارتش فرانسه در دوره ناپلئون بناپارت، به ارتشی شکست ناپذیر تبدیل شد. در این دوره بیش از 128 پیروزی را کسب کرد. از این رو طاق پیروزی برای یادآوری این دوره طلایی، ساخته شد. در زمان مرگ ناپلئون هنوز طاق پیروزی، به بهره برداری نرسیده بود اما پیکر ناپلئون، از زیر طاق پیروزی عبور داده شد تا از رشادت های وی، تمجید شود.

بازدید از طاق پیروزی

از آن جایی که طاق پیروزی در مرکز 12 خیابان مهم پاریس قرار گرفته است، دسترسی به آن با خطوط مترو و تاکسی بسیار آسان است. حتی می توانید از برج ایفل تا طاق پیروزی را با کمی پیاده روی طی کنید. از آن جایی که طاق پیروزی فرانسه مجسمه ها و کتیبه های ظریف بسیاری دارد و موزه شگفت انگیزش در طبقه پایین طاق قرار گرفته است، برای تماشای داخل آن، نیاز به تهیه بلیط است که حدودا مبلغی معادل 12 یورو است.

منبع: سفرمی

به "طاق پیروزی فرانسه، نماد غرور ملی فرانسوی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق پیروزی فرانسه، نماد غرور ملی فرانسوی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید