فوتبالیست ها به فضا می روند، برگزاری مسابقه فوتبال در ماه، عکس

به گزارش وبلاگ سروری کیا، روزیاتو نوشت: فوتبال محبوب ترین ورزش دنیا است اما آیا می تواند دستاوردهای خود را به زودی در یک سیاره دیگر توسعه دهد؟ دانشمندان فکر می نمایند که ممکن است. آنها بر این باورند که این بازی می تواند تا اوایل سال 2035 روی ماه انجام گردد، حتی با آنکه ممکن است بسیار متفاوت از فوتبالی باشد که روی زمین می بینیم.

فوتبالیست ها به فضا می روند، برگزاری مسابقه فوتبال در ماه، عکس

کارشناسان مؤسسه مهندسی و فناوری (IET) ایالات متحده طرح عجیبی منتشر نموده اند تا نشان دهند فوتبال در سطح ماه چه شکلی خواهد بود و بر اساس آنها مسابقات 90 دقیقه ای فوتبال، دیگر چیزی مربوط به گذشته است. منظره آنها شامل بازی های پنج نفره است که در چهار کوارتر 10 دقیقه ای با وقفه های 20 دقیقه ای بین هر کدام برای استراحت بازیکنان انجام می گردد.

دانشمندان گفتند که شورت و کفش های میخ دار نیز باید با لباس های فضایی سنگین آپولو-گون با ویژگی های خنک نماینده آینده نگر جایگزین شوند.

در این میان داوران بیشتر از انسان های سنتی به ماهیت تکنولوژیکی VAR شباهت دارند به این علت که داوران هولوگرامی (فرانگر) به عنوان بخشی از منظره، در زمین بازی گشت می زنند و پرچم های قرمز و زرد مَجازی را روی صفحه نمایش کلاه خود نمایش می دهند.

کارشناسان معتقدند که طول مدت مسابقات فوتبال روی کره ماه باید به بیش از نیمی از آن کاهش یابد تا بازیکنان بتوانند امنیت خود را در میان محیط های ناآشنا ماه در اولویت قرار دهند.

فواصل بیست دقیقه ای به تیم ها اجازه می دهد تا سوخت گیری و تجدید قوا نمایند و حتی تجهیزات خود را تعمیر نمایند که نه تنها برای پیشرفت در بازی بلکه برای زنده ماندن در سطح ماه بسیار مهم است. این می تواند شامل یک مخزن اکسیژن، یک سیستم ارتباطی و ابزارهای تنظیم دما باشد که همگی در داخل لباس تعبیه می شوند.

لباس ها نسخه های باریک تر لباس هایی هستند که فضانوردان آپولو می پوشند، البته با انعطاف پذیری بیشتر برای حرکت راحت تر در زمین. دانشمندان حتی اقدامات محدود نماینده ای برای عرق ریختن بازیکنان در نظر گرفته اند؛ به این ترتیب که پیشنهاد می نمایند برای جذب قطرات عرق، ابتدا لباس ورزشی پوشیده گردد.

در منظره IET، تمام مسابقات فوتبال به منظور به حداکثر رساندن دید و جلوگیری از ایجاد سایه های بزرگ در زمین بازی در ظهر قمری برگزار می گردد.

زمین فوتبال نیز باید هشت برابر کوچکتر از حد معمول باشد و از تَفجوشی لیزری برای تبدیل خاک ماه به سطحی بتن مانند استفاده می گردد. سپس می توان مرزها را با استفاده از پلیمر سیاه و سفید تعیین کرد و برای بستن اطراف و سقف زمین تور برپا کرد.

بر خلاف فوتبال روی زمین، توپ های مورد استفاده در فوتبال روی ماه با هوا پُر نمی شوند زیرا اختلاف فشار ماه تقریبا به طور قطع باعث ترکیدن آنها می گردد. در عوض، کارشناسان یک هسته ایرژل نسل بعدی اسفنجی را پیشنهاد می نمایند که پرشی آشنا را فراهم می نماید و برای آنکه بهتر دیده گردد میزان آن تقریبا دو برابر خواهد شد.

در میان این پیش بینی ها، IET اکنون از بچه ها 4 تا 13 ساله در سراسر بریتانیا خواسته تا اولین لباس رسمی فوتبال Moon United را قبل از سال 2035 طراحی نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "فوتبالیست ها به فضا می روند، برگزاری مسابقه فوتبال در ماه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبالیست ها به فضا می روند، برگزاری مسابقه فوتبال در ماه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید