کرونای انگلیسی به 101 کشور راه پیدا نموده است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ سروری کیا، بنابر اعلام سازمان دنیای بهداشت، سویه های جدید ویروس کرونا همچنان در حال شیوع در دنیا است و نوع انگلیسی در هفته گذشته به هفت کشور دیگر راه یافت تا شمار کشورهایی که این گونه را شناسایی نموده اند به عدد 101 برسد.

کرونای انگلیسی به 101 کشور راه پیدا نموده است خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ سروری کیا، سازمان دنیای بهداشت گفت سویه های جدید ویروس کرونا هنچنان در حال شیوع در دنیا است.

این سازمان اضافه کرد به طور مثال، سویه جدید که اولین بار در انگلیس شناسایی شد در هفته گذشته در هفت کشور دیگر گزارش شد تا شمار کشورهایی که گونه انگلیسی به آن ها راه یافته به عدد 101 برسد.

به گزارش تاس، سازمان دنیای بهداشت روز چهارشنبه از ژنو گزارش داد سویه آفریقای جنوبی به 41 کشور و سویه ای که اولین بار در برزیل و ژاپن ثبت شد به 29 کشور راه یافته است.

این سازمان گفت: تا 23 فوریه (پنجم اسفند) مجموع 101 کشور در همه شش منطقه WHO مواردی از نوع انگلیسی را گزارش کردند. ابتلا بر اثر این نوع از ژانویه به عنوان مثال در اروپا افزایش داشته است.

بنابر این گزارش، شواهد اولیه اخیر نشان می دهد جهش های موجود در سویه آفریقایی ممکن است به ویروس یاری کند که از واکنش سیستم ایمنی بدن که بر اثرعفونت های قبلی به کرونا یا دریافت واکسن ایجاد شده، فرار کند.

در ماه ژانویه سازمان دنیای بهداشت گفت انتظار ظهور گونه های جدید ویروس به دلیل تمایل آن برای تغییر مداوم وجود داشت.

وزیر بهداشت انگلیس نخستین بار 24 آذرماه از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا اطلاع داد که به دلیل خاستگاه آن به کرونای انگلیسی یا گونه کنت (منطقه ای در جنوب شرق انگلیس) معروف شد که نام علمی آن B117 است.

از ابتدا اعلام شد که این نوع احتمالاً قدرت شیوع بالاتری دارد و از دلایل افزایش موارد ابتلا و در پی آن مرگ و میر اخیر در انگلیس بوده است؛ به شکلی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ناچار شد چهارم ژانویه برای سومین بار قرنطینه ملی اعمال کند.

دولت انگلیس یافته های به روز شده را که نشان دهنده آمار تلفات بیشتر این گونه است، روز آدینه بر روی وبسایت خود قرار داد. این یافته ها از مرگبارتر بودن این گونه حکایت دارد که دلیل آن به طور کامل معین نیست اما بر اساس بعضی شواهد افرادی که به این نوع مبتلا می شوند احتمالاً بار ویروسی بیشتری دارند، ویژگی ای که نه تنها انتقال ویروس را بیشتر می نماید بلکه به طور بالقوه اثربخشی روش های درمانی را کاهش می دهد.

نیل فرگوسن متخصص اپیدمیولوژی و مشاور علمی دولت انگلیس اخیراً در مصاحبه ای گفت تصویر کلی، افزایش 40 تا 60 درصدی خطر بستری و مرگ است.

اما با این حال، همچنان خطر بزرگترِ نوع جهش یافته، شیوع بالاتر آن است. کارشناسان گفته اند این گونه می تواند بین 30 تا 70 درصد مسری تر از سایر گونه ها باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونای انگلیسی به 101 کشور راه پیدا نموده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی به 101 کشور راه پیدا نموده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید