قیمت شاهین دنده دستی در بازار و کارخانه

به گزارش وبلاگ سروری کیا، شاهین دنده دستی مدل دنده اتوماتیک و پیشرانه تازه آن، اخیراً به وسیله سایپا معرفی گردید. اما این خودرو 16 مرداد با چه قیمتی در بازار خرید و فروش شد؟

قیمت شاهین دنده دستی در بازار و کارخانه

به گزارش تجارت نیوز، شاهین دنده دستی با موتور M15 توربوشارژ محصول لوکس شرکت سایپا به شمار می رود که سال 1399 وارد بازار کشور شد.

این سدان 16 مرداد 1402 در بازار آزاد، با قیمتی معادل 565 میلیون تومان معامله شد. بعلاوه قیمت درب کارخانه شاهین دنده دستی حدود 425 میلیون تومان درنظر گرفته شده است؛ بنابراین اختلاف قیمت کارخانه و بازار این سدان لوکس ایرانی، حدود 140 میلیون تومان خواهد بود.

شاهین نیز همچون اغلب خودرو های بازار، از فروردین ماه افت قیمت چشم گیری تجربه کرد. این خودرو از قیمت 744 میلیون تومانی فروردین، به قیمت 565 میلیون تومان رسیده که یک افت 179 میلیونی به شمار می رود؛ بنابراین سدان لوکس سایپا با قیمت معقول تری که نسبت به دنا پلاس و تارای ایران خودرو پیدا نموده است، می تواند گزینه انتخابی بسیاری از مصرف کنندگان قرار گیرد.

معرفی اجمالی شاهین G

شاهین G یا شاهین دنده دستی از همان ابتدا با هدف عرضه یک محصول لوکس و آپشنال به وسیله شرکت سایپا فراوری شد.

این خودرو فعلاً با پیشرانه M15T فراوری می گردد که قادر است 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. بعلاوه مصرف سوخت آن حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر و شتاب صفر تا 100 خودرو، 9.2 ثانیه از سوی شرکت سازنده اعلام شده است.

پیشرانه شاهین از همان ابتدا پاشنه آشیل این خودروی زیبای ایرانی بود که قرار است در آینده نزدیک با پیشرانه ME16 جایگزین گردد. این پیشرانه 8 سوپاپ در محصولات ایران خودرو با نام TU5P شناخته می گردد که تفاوت های جزئی با یک دیگر دارند.

بعلاوه سایپا اعلام نموده که پیشرانه نو علاوه بر گیربکس دنده دستی، با گیربکس اتوماتیک CVT نیز عرضه خواهد شد که با این اتفاق، اولین خودروی دنده اتوماتیک فراوری شده در شرکت سایپا خواهد بود.

از جمله آپشن ها و امکانات رفاهی این خودرو که در سایر محصولات سایپا به چشم نمی خورد و یا حداقل در تعداد انگشت شماری از آن ها قرار گرفته است، می توان به سنسور فشار باد تایر، اتولایت، چراغ روز، ناوبری یا نویگیشن، ورود و استارت بدون کلید و دوربین دنده عقب اشاره نمود.

منبع: فرارو

به "قیمت شاهین دنده دستی در بازار و کارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شاهین دنده دستی در بازار و کارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید